kaputt!

i fredags (ja jag hade kunnat blogga om det tidigare) så bakade jag och carro semlor.. det gick till så att jag handlade allt, bad carro köpa allt jag glömt och ta med sig en flaska vin. vi började såklart med vinet för att sedan raskt ge oss på själva bull-degen.
 
det gick ju smidigt.. fram tills nästan allt mjöl tillsatts. när det var ungefär en deciliter kvar så havererade min älskade elvisp. jag har under dom senare åren lärt mig att använda degkrokarna som följer med elvisparna, men den här gången fick elvispen nog. sa tack och adjö. tack och lov så blev det ändå semlor, fick knåda det sista för hand och gå ner på stan i söndags (bakis i snöblask och regn) för att köpa en ny.
 
nu undrar jag vad jag ska vispa med min nya elvisp? något förslag? grädden har sedan fredag vispats för hand och ingen semla förväntas ätas ikväll..
 
 
nu ska jag återgå till uppsatsskrivandet. ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Carolin Dahlberg

"Elvispen är ett måste i varje hushåll. Med en elvisp kan du bland annat vispa grädde, blanda smet till pannkakor och plättar samt mixa soppor. Med elvispar med lite starkare motorer kan du även blanda degar, om du använder degkrokar i stället för vispar."

Av ovanstående text hämtad från köpa.se/elvisp kan vi utläsa två saker: det första tips på vad du kan göra med din nya elvisp och det andra en förklaring till varför din gamla gick sönder ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback