d

det där med d-kurs är något som skrämmer mig lite grand.. vad är skillnaden från b egentligen? känns som att vi gör exakt samma sak bara det att det förväntas tusen gånger mer av en. att allt är på engelska gör ju inte saken bättre men jag måste höja vår lektions-lärare till skyarna, han är grym! synd att inte föreläsaren (som vi har typ 20 gånger mer) har gett samma intryck.
 
igår började vi med ett grupparbete, vi delades in i grupper vilket gjorde att vi givetvis hamnat med utbytesstudenter = engelska diskussioner. jag måste säga att jag är nöjd med vår italienare som verkligen har tålamod när jag tappar bort ord som "chapter" och "research". tänk när diskussionen börjar på riktigt och det är meningen att jag ska använda mer ekonomiska termer, yiaiks!
 
hur som gå rullar dagarna på, det finns oftast ingen tid över till "annat" vilket gör att bloggen blir lidande eftersom den just ligger under den kategorin. jag hinner inte ens läsa bloggar jag själv följer. så nu ska jag ta och läsa lite i vår underbara kursbok och hoppas att jag lär mig något mer djupgående än tidigare.
 
ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

du me, ächa dej =)

2013-09-11 @ 08:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback