konsten att förhandla..

igår hjälpte andreas sin mormor att flytta, själv var jag lite bakis så jag stannade hemma och städade för att senare ansluta mig till gruppen av flyttmän.. dock verkade jag inte behövas när jag ringde och frågade så jag stannade snällt hemma och pluggade lite istället. tur var väl ändå att jag fick ta del av det goda som ofta följer av en flytt, pizza! den satt perfekt nere i min bakfulla maggrop :)
 
när vi vinkat av våra middagsgäster så gick andreas och skulle byta om, det slutade med att jag brottade ner honom i sängen och vi började en diskussion om vi skulle ha något till kvällen. lotten föll på mig att gå till ica (som vanligt!).. men innan dess så kunde följande dialog höras:
 
andreas: eftersom jag alltid betalar allting så är ju du skyldig mig pengar..
jag: ???
andreas: ja eftersom jag betalt så mycket mer under dig under dom här åren så är ju du skyldig mig pengar och du borde betala tillbaks dom när du får ett jobb. vi kan göra en avbetalningsplan, eller nej! du får betala tillbaks allt i en klumpsumma. 
jag: du får en tusenpeng!
andreas: nääe! 50.000! i en klump
jag: det kan du glömma, du får 2.500. slutdiskuterat.
andreas: 25.000!
jag: nej! 2.500.
andreas: den nyaste ipaden, den köper du till mig då!
jag: asgarvar!
 
jag känner att jag, helt klart, är den bästa prutaren i vårt förhållande, att pruta från 50.000 ner till ungefär 6.000? hahaha! alternativt så kan vi konstatera att andreas ger sig jävligt lätt och tar minsta halmstrå (den här gången blev det dock mer än vad jag erbjöd vilket gör att han går lottlös). men visst kanske han kan få en padda, någon gång. när han fyller 40?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback