tankar från duschen..

efter att ha fått tillbaks det sista tentaresultatet och smält att jag gjorde det så jävla bra den här gången så besökte en ny tanke mig när jag en dag befann mig i duschen; jag har nästan inga tentor kvar.
 
den här tanken gjorde att jag började räkna på hur många tentor jag egentligen gjort sedan jag kom upp till umeå. här är resultatet
 
termin 1:
 
marknadsföring
organisation och ledning (OBS! hemtenta)
(i organisation och ledning hade vi också en begreppstenta/dugga men jag tycker inte att den räknas som en riktig tenta, eller?)
affärsredovisning
extern redovisning
 
termin 2:
 
statistik A1 moment 1
statistik A1 moment 2
handelsrätt
 
termin 3:
 
mikroekonomi moment 1
mikroekonomi moment 2
(i de två ovanstående förekom också två stycken duggor/begreppstentor)
makroekonomi moment 3
makroekonomi moment 4
 
termin 4:

handelsrätt moment 1
handelsrätt moment 2
 
termin 5:

finansiering
räkenskapsanalys och värdering
entreprenörskap
vetenskaplig metod
 
 
nu är jag inne på termin 6 och har därmed avverkat 17 tentor, minst tre begreppstentor (minns inte om vi hade någon på statistiken) och minst sju grupparbeten. så vad har jag kvar då?
 
termin 6:
 
redovisning moment 1
redovisning moment 2
beskattningsrätt
 
termin 7:

moment 1
moment 2
moment 3
moment 4
(ovanstående moment är beroende på vad jag väljer att läsa för ämne i höst)
 
termin 8:

EXAMENSARBETE!!!
 
 
med ovanstående vill jag härmed meddela att jag gjort 17 av totalt 24 tentor.. jag kan inte uttala mig om hur många grupparbeten vi har kvar men en sak är säkert, hela termin 8 är ett grupparbete. men tjooohooo, ser ni samma som jag ser? ljuset i tunneln alltså?! om 1,5 år så är jag (förhoppningsvis) färdig med min utbildning och vips så hade fyra år gått. sanslöst snabbt!
 
det här inlägget kan också peka på mina konstiga dusch-tankar, många människor sjunger i duschen.. själv räknar jag ut livet!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Hahaha, ja det gäller att utnyttja varje minut till nåt klokt. Du har ju valt att bli ekonom så.. inte så konstigt, tycker ja då =/

Puzz ha en fiiin da duå

2013-01-22 @ 08:51:49
Postat av: Therése

Är allt det där salstentor? I så fall lider jag verkligen med dig...

Svar: allt är salstentor (utom den jag skrev att det var en hemtenta i T1) men jag är glad att det är salstentor, jag hatar hemtentor!
Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback