min kloka mor..

för ett par somrar sedan (minns inte riktigt vilken) så fick jag mig en rejäl skrattattack över vad mamma berättade för mig:
 
"jo du vet ögonbrynen de har man för att svetten inte ska rinna in i ögonen.."
 
berättade min mamma medan hon samtidigt pratade gott om sitt svettband som hon brukar ha i tid och otid. jag vet inte riktigt hur vi kom in på det men jag kanske menade att jag fått så jävligt buskiga ögonbryn att det inte var rättvist (jag hatar nämligen att noppa ögonbrynen), såklart ska mammor då alltid försöka plocka fram det braiga med saker och ting vilket också skedde den gången.
 
nu är det så att jag måste tacka min kloka mamma för hennes resonemang om ögonbryn och att hon fick mig att behålla och numera uppskatta dem dessutom (trots ett rejält skratt) för jag har kommit fram till att dom är jävligt bra. på precis det där som mamma sa. min mamma är klok som en bok! när jag nu tar ut mig till max på iksu och fläktarna inte riktigt fungerar som de ska och det är varmt och jävligt svettigt så stoppar mina buskiga ögonbryn svetten från att ...
 
*trumvirvel*

... rinna rakt in i ögonen på mig!
 
men hur som är jag inte riktigt nöjd med mina arvsanlag, för min svett rinner nämligen igenom dem ibland och då har jag dock inga ögonfransar som kan stoppa svetten från att verkligen rinna in i ögat. men det är en annan historia. och du mamma, du kanske kan svara på varför man har ögonfransar också? ;)
 
hur som så har jag nu delat med mig av min mors kloka ord och jag hoppas att ni någongång får uppleva det jag numera upplever dagligen; hur svetten stoppas av ögonbrynen.. och samtidigt skänka min mor en tanke.
 
bjuder här på en bild som kan förstärka er tanke på min kloka mor..
 
 
(förlåt mamma ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: carran

Jag har faktiskt tankt pa det flera ganger nar jag tranar: vilken tur att jag har mina ogonbryn! Du har en klok mamma du :)

Svar: ja visst har jag, hoppas hon ser det här med.. inte var bilden allt för hemsk?
Tina

2013-01-22 @ 16:08:19
Postat av: Mumlan

fy för dig att lägga ut en sån bild!!! Den tog jag till DIG för att du slulle få låna ett äkta band från 80-talet till er 80-talsfest. Nyvaken och blek mitt i vintern, inte snällt

Hrmff

Svar: men det är ju så du ser ut (ibland) och jag tycker om dig precis som du är! :D puss!
Tina

2013-01-22 @ 17:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback