äntligen!

nu kommer det, inlägget som alla väntat på ;)
 
bloggen har haft ett litet juluppehåll och ska jag vara ärlig så räcker inte tiden till för tillfället.. vi har börjat med fitnessfighten som vi anmälde oss till i december så det enda vi gör numera är att laga och planera mat. det är ett himla jox när man är två personer som ska äta olika mycket och jag har för första gången i mitt liv ifrågasatt varför jag är heterosexuell, skulle vara så mycket lättare att vara homo nu!
 
vi har tränat sex av sex dagar och igårkväll (hör och häpnas) var jag riktigt sugen på ett träningspass trots att vi redan gjort dagens! kan det vara så att det finns hopp för mig också? att bli en träningsnörd alltså..
 
men egentligen borde jag ju skriva om vad som har hänt sedan sist och lämpligast då vad som hände runt jul kanske?
 
den 23 december packade vi väskor och katt och åkte mot resele, boris fick dessvärre uppleva en högtryckstvätt på vägen men jag hoppas att han inte har allt för många men av det.. det blev uppesittarkväll och julgranen kläddes, like good old times! boris stormtrivdes med den nya GIGANTISKA leksaken och knyckte så många kulor han bara kunde :)
 
på självaste julafton tog jag och syrran en tripp in till stan för att hämta kvarglömda julklappar och vips så var klockan kalle anka, förstår inte hur tiden gick så jäkla långsamt när man var liten? kalle anka och middagen skulle då förflyta innan tomten knackade på och det tog ju en eeeeeevigheeeeet! numera kommer tomten innan middagen men efter kalle anka, det är rätt skönt, barnen blir lite lugnare och mindre otåliga då :)
hur som så hade jag nog varit riktigt snäll 2012 för många klappar blev det, bland annat; en armbandsklocka, ryggsäck, plåtställ, hårborste, superduperfin kudde, min alldeles speciella pip-kopp (se bild nedan), en vit dalahäst, pengar, presentkort och mycket mer!
 
 
och en chokladask från mosters fina flicka :)
 
 
på juldagen åkte vi hem till pappsen och käkade middag med dem innan det bar iväg till sollefteå för årets vintriga hemvändarfest.. förfest hos lena och ett par timmar på bowlingen :) riktigt roligt att träffa lite känt folk när man går ut, synd bara att andreas inte riktigt känner samma sak i sollefteå ;P
 
på annandagen bar det iväg till umeå igen men först hämtade vi boris hos mamma, han blev antingen riktigt glad över att se oss för han pratade sjukt mycket när han såg oss eller så undrade han vart fan vi hade varit och hur vi kunnat lämna honom där!? söt var han iaf, som vanligt. efter en helvetisk färd med isfylld ruta (=ut och skrapa) var tionde minut så var vi äntligen hemma och svirade om för middag hos andreas morbror. många timmar senare satt vi mätta och trötta i bilen på vägen hem, lyckligt ovetandes om andreas kommande magsjuka!
 
27-28-29 är för mig ett mörker = ingenting alls ville han göra (andreas alltså) och jag som var så jäkla pigg.. det är ju synd att man aldrig kan bli sjuk exakt samtidigt, hade ju varit jävligt praktiskt.
 
... nu är klockan halv 8 och jag har spenderat bra många minuter (av min obefintliga tid) här och måste iväg för att hinna allt innan jag ska vara på skolan.. det där med b-uppsats och tenta i en och samma vecka är inte att rekommendera. men det ska nog gå (om andreas lagar maten ;P)
 
ha en fiin dag!
 

Kommentarer
Postat av: Carolin Dahlberg

Jag gillar dina inlägg. Vilken otroligt tjusig kopp! Du borde berätta Boris och skrivarhistorien ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback