el stockholmo

under de senaste två veckorna har jag hunnit avverka tre superroliga event hos några redovisnings- och revisionsföretag. ett av eventen var förlagt i stockholm, japp.. tina packade väskan och åkte ner.
 
väl nere på bromma flygplats hann jag precis gå på toa innan bussen gick in till city. hoppade på och gled av inne på terminalen och började gå.. åt fel håll! typiskt tänkte jag och vände om. när jag väl började känna igen mig så insåg jag att jag inte hade en aning om hur biljettsystemet egentligen fungerar. i vanliga fall brukar vi köpa ett "åk-hur-mycket-du-vill-kort" och gå när vi inte får åka längre. nu var det lite värre, jag skulle åka två resor med tunnelbanan och två resor till och från bro. den stackars pressbyråtjejen fick till slut hjälpa mig när jag kom fram till disken som en fågelholk.
 
väl nere på tunnelbanan så gick ju allt hur smidigt som helst, åkte iväg till rådhusgatan/torget eller vad det nu heter och klev av, kollade klockan och insåg att jag hade ungefär 2,5 timma på mig att villa bort mig. så jag ringde pappa för att surra lite och började vandra runt för att hitta kontoret jag skulle till. vilket jag hittade efter en sisådär 15 minuter kanske. happ, 2 timmar och 15 minuter kvar. jag kan ju som inte dyka upp 2 (!) timmar i förväg. lite overkill. hittade mcdonalds, dom hade verkligen placerat sig lägligt och hade toalett. +++
 
närmare två timmar senare, efter att ha spelat candy crush till förbannelse, begav jag mig mot kontoret. klev spänd in i foajén och slog mig ned på en liten bänk med två grabbar från linköpings universitet, eller var det uppsala?
 
sedan hände allt på en gång och vips så var det kväll och bubblet plockades fram.. vi hade hunnit göra två case, haft "speed-dating" med de anställda, grupparbete, lunch, fika, lyssnat på ett antal presentationer och genomgångar, personliga intervjuer och vandrat runt i byggnaden. haft hur trevligt som helst :) på menyn stod företagets (enligt en av de anställda) vanliga buffé och vinflaskorna stod på rad. det bjöds på ståupp-komik av någon som uppträtt på raw comedy club och en del annat spex. några timmar senare så var min mor rätt nervös över att jag fortfarande inte börjat dra mig ut mot bro (där för övrigt min moster bor) och mina ögon hade börjat säcka ihop efter en låååång dag. jag kastade in handduken vid tio och begav mig iväg i tunnelbanesystemet (till mammas stora förskräckelse.. förlåt mamma ;) och kom helskinnad fram efter ett låååångt byte på centralen. däckade väl runt ett ungefär, 20 timmars effektiv tid och jag har inte återhämtat mig än.
 
idag vankas det däremot föreläsning om bostadsbeskattning, det ni! det blir nog skoj.. sedan ska jag återigen guida förstaårs-fekarna i sin inlämningsuppgift. tjohoo!
 
hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback