tystnad..

jag har helt enkelt inte haft tid att skriva, eller ork är snarare det rätta ordet.. i vanliga fall brukar jag starta datorn på morgonen och göra ett litet inlägg men den här veckan har jag börjat varje dag med att läsa kurslitteratur och käka frukost för att sedan rusa till universitetet på föreläsningar och sånt.
 
idag ska jag däremot ta mig tid att skriva ett litet inlägg, det är trots allt 1,5 timma tills vi ska träffas på skolan :)
 
förutom studierna den här veckan har jag hunnit med att jobba 16 timmar (otroligt!), blev akutinringd och jag är inte den som säger nej i första taget.. längesen jag var där nu också så det var roligt! har väl kommit hem runt nio dom kvällar jag jobbat så det har i princip blivit bums i säng. men idag tog jag "ledigt" eftersom det finns mycket annat på to-do-listan.
 
*grupparbete 9-12
*lunchmöte 12-13
*gruppövning 13-15
*resa hem mot graninge 14-17.30
*lennox dop 18.00
 
ja ni ser, schemat går inte riktigt ihop så jag får smita från gruppövningen helt enkelt men det innebär ju att jag måste vara färdigpackad typ nu, och är jag det? nääeee..
 
gårdagskvällen gick åt till att vika tvätt, städa ur walk-in-closets'arna lite grand, packa ner täcken och kuddar på sin plats, dammsuga lite, bära ner grejer till förrådet, slå in lennox dop-present som btw blev klar igår eftermiddag först (snacka om att jag har varit stressad över det..! kan inflika med att när jag kom in för att hämta en del av den så har dom tappat bort min order!! men dom löste det lite halvkvickt och andreas fick hämta den efter jobbet istället) och läsa lite.
 
måste också berätta om bussarna här i umeå. man köper en biljett, har ett busskort eller nåt och åker buss. biljetten (oavsett vad det är för biljett) är giltig i en timma så när du byter buss och blippar busskortet så ska det inte dras någon ny resa utan du ska kunna åka på samma som tidigare. men igår hände det, jag tog bussen ner på stan och hoppade av för att fixa presenten innan jag skulle till jobbet. sen jävlades det ju såklart som jag skrev här ovan så jag blev utan present vilket gjorde att det tog lite mindre tid och jag blev glad att jag slapp vänta på nästa buss ut till röbäck (det är den bussen som går förbi mitt jobb) så lyckades hoppa på samma buss som tidigare, blippade kortet och vips så försvann en resa till! suck. nu måste jag in på ultras resekontor här i umeå för att fixa så jag får väl försöka ta det till veckan.
 
nä nu ska jag slå upp litteraturen istället och äta min knäckebröd macka med left-overs, eller ja iaf left-overs i kylen.. skinkan luktar lite skumt men avokadon och ägget tar över som tur är.
 
 
ha en fin dag alla!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Huvva, inte bra att stressa så där!!!
Ha en fin helg med dop och allt.
Vi ska ju va bakom flötet hela helgen =) Sista chansen för den här säsongen

Puzz puzz

2012-09-07 @ 08:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback