12.11.12

om en månad föds de sista barnen på evigheter som kommer att ha ett riktigt unikt personnummer, 121212-XXXX. rätt ocoolt egentligen men när dom är i den åldern där det är coolt kommer alla vara avundsjuka och dom här barnen kommer hata sina föräldrar som lyckades producera dem lagom till just december, varför inte januari så att de kunde få vara äldst i klassen? där har en annan haft tur som fått förmånen att mina föräldrar pippade redan i juni, ett äkta midsommarbarn?

annars har helgen flytit på bra, i fredags gjorde vi
porchetta (fast utan salami) vilket säkert hade varit supergott om det inte var för den där förbannade fänkålen. den tog som bord det braiga med maten och gjorde allt nästintill oätligt (eller iaf för mig.. min andra hälft tyckte dock att det var riktigt gott).. efter det myste vi i soffan heeeela kvällen, superduperskönt!
 
lördagen tog vi det lugnt, en rejäl sovmorgon till närmare elva (tack boris!) och en rejäl brunsch fast med bara frukost. kvällen och senare delen av eftermiddagen spenderades hos vänner i strand med god middag och lördagsmys! fick en smärre chock när vi kom dit då deras ett-åring börjat gå och växt säkert 10 cm på bara ett par månader (kan vara jag som är glömsk också), men fort går det!
 
igår blev det en slapparmorgon också (än en gång, tack boris!) och farsdagen spenderades hos andreas föräldrar, trevligt det med :)
 
men nu är det måndag och boris har bestämt sig för att äta en krukväxt idag, han har redan varit på typ fyra stycken och matte blir riktigt kinkig så här på morgonkvisten. för er som inte hört katten och hundens dagbok så rekommenderar jag den starkt trots att morgonzoo-gänget inte riktigt kan hålla sig i skinnet när de berättar..
 
själv tänker jag lämna blommorna till sitt öde och gå till universitetet för att lyssna på biblioteksinformation och mysa med flickorna i "vårt" älskade grupprum, dags för ännu ett grupparbete med andra ord ;P
 
hoppas ni får en fin dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback