de går segt nu..

har lagt all energi på att skriva cv och peronligt brev dom senaste dagarna, all skrivenergi alltså. men nu tror jag faktiskt att jag är klar, känner dock att jag vill ha fler som läser det. några frivilliga?

annars har det varit en kolugn helg, jag firade min "friskhet" med ett glas vin (eller ett par) i fredags och har pimplat sedan dess.. eller pimplat, jag har druckit nåt glas på kvällen (för mig pimplat med tanke på dom sista veckornas nykterhet).men jag är inte alkis, kommer inte bli och nu efter att vi druckit två flaskor vin på tre dagar så känner jag mig nöjd för ett tag framöver.

på min begäran så skaffade andreas lånekort på universitetsbiblioteket och vilken historia det blev av det hela! hade det inte varit för att vi varit inne på biblioteket så hade jag lugnt garvat ihjäl mig :D för att få ett kort på biblioteket måste man göra en anmälan på bibliotekets hemsida med alla uppgifter man vill ha och sedan gå till biblioteket för att hämta ut det. vi trippade in på bibblan igår morsse för att hämta detta lilla vita kort och tanten i disken frågade om han gjort en anmälan.. givetvis var dag jag som svarade (för andreas har ju inte gjort det själv), han lämnar fram legitimation och tanten börjar knappa och ställer frågan "vilken utbildning läser du då?"..

.. hahahahahaha .. karln blir nästan vit i ansiktet och stammar fram ekonomi. tanten stirrar konstigt på honom och frågar på vilken institution, eftersom han inte läser ekonomi så vet han ju faktiskt inte vilken institution det är (knappt jag heller) så jag svarar samhällsvetenskapliga för att "spela med".. tanten tittar på honom igen och frågar vilken kurs han går istället.. jag utbrister företagsekonomi för att få ett slut på det hela. tanten knappar klart och ger honom kortet och predikar om studentmailen lite varpå jag kontrar med lite andra grejer för att försäkra mig om att man inte behöver vara student för att ha ett bibliotekskort.

stackars andreas har ljugit helt i onödan (för min skull <3), men nu ligger kortet på sin plats här hemma.. wiihoo! dags att låna böcker..

nu ska vi snart kuta till tvättstugan igen, sen blir det tydligen big brother-premiären ikväll. inte speciellt sugen men det får väl gå.

hoppas ni haft en toppenhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback