14 december

10 dagar till jul, 3 dagar tills carro kommer hem och 9 dagar tills vi åker mot sollefteå!
 
jag har köpt alla julklappar, tror jag. den sista kom med posten i förrgår och jag är luspank! min plan är att den kommande veckan lyckas vända 51 kronor till min fördel.. hur man nu gör det.
 
problem 1: det stundar en helg, på helgen vill man gärna dricka vin (minst 70 spänn).. det blir inget vin för mig ikväll... kanske imorgon om jag lyckas flirta med min käre sambo tillräckligt mycket.
 
btw. någon som provat [yellow tail]s röda?
 
problem 2: (återigen relaterat till helg) om man inte får dricka vin borde man ju få något annat som kompenserar för den förlorade vinflaskan.. jag ser typ en stooor godispåse framför mig, eller nåt liknande. jag behöver dock inte godis, inte chips, ingenting; för allt sånt jag ätit har lagt sig runt magen så jag borde ju kunna ta det av fetreserven, eller hur?
 
problem 3: det är ganska gott att dricka kaffe på skolan när man är dödstrött.. den billigaste kaffet kostar sex kronor på universitetet men man måste handla för tolv kronor för att få dra kortet! det innebär att jag måste slösa pengar för att få mig en kaffe, det gör jag inte.
 
problem 4: jag har beställt en glögg-flaska från ö-vik, smak hallon-lakrits. en sån hittar jag nämligen inte här i umeå. om det nu skulle vara att den kommer på måndag eller tisdag så måste jag ju kunna betala den (30-50 kronor) = pank!
 
 
ikväll mina vänner så blir det helt enkelt.. INGENTING! men jag är inte bitter för det inte.
 
men nu är det dags att packa skolväskan, försöka ta bort det halvstora randiga djuret som håller på att äta upp filtret på kattlådan och bege mig mot en ny dag på uni.
 
ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Carolin Dahlberg

Jag gillar hur man aldrig är riktigt säker på att alla julklappar är inhandlade förrän det är dags för öppning på julafton. Det kan ju dyka upp någon mer liten sak för 51 kronor som man bara måste köpa till någon fast man egentligen intalat sig själv att man köpt allt man ska! Vad bra att din mamma hjälpte dig (kopplar till nästa inlägg) och hjälp vad gott hallon-lakrits glögg låter!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback