axtorpet!

sitter hemma i lyans lugna vrå och väntar på att klockan ska bli kvart över ett så att jag kan börja röra mig mot öp för dagens dugga.. känns som att vänta på julafton ungefär, hur långt bort som helst!

det enda man gör numera är att flytta runt kartonger, packa ur kartonger och packa i kartonger.. känner att jag inte vill ha allt skräp i lägenheten utan hellre går igenom det en gång för alla och packar ner det i förrådet (som är desto större än vårt förra :).. flytten gick smidigt då andreas lyckades låna en lastbil istället för ett släp.. blev två vändor totalt bara så man slapp ju åka hejvilt runt överallt iaf :) pappa, hans sambo och andreas föräldrar var här och hjälpte till så det blev inte så himla mycket spring heller vilket var skönt. så här i efterhand har jag insett att den största nackdelen med en flytt är vad den gör med ens händer, är så himla torr och fnasig efter alla kartonger jag burit så det nästan gör ont att tvätta händerna.. i övrigt känns allt toppen!

igår pluggade jag lite på uni, tog en fika med frida här hemma och drog sedan iväg till gammliavallen och tittade på när ufc kammade hem segern och därmed en plats i superettan.. var en grym stämning och läktarna var nästan fyllda :) resten av kvällen spenderade vi i soffan, på affären och runt om i lägenheten (just det där med kartongerna då..)

nu ska jag läsa en sida i en bok, käka lunch och vänta på att klockan blir lite mer.. hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Therése

Åh, vad roligt att ni fått flytta in nu! Skönt att allt känns bra :)

Postat av: Mumlan

Stort Grattis till er båda =) Måste kännas som himmelriket med så mycket större yta. Hoppas att ni kommer att trivas. Vi kommer på besök i nov.

Puzz Mumlis å Åke

2011-10-24 @ 20:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback