pluggmotivation..

imorgon är det tenta, yippie! efter tentan råder det iaf en helt ledig helg.. det är det positiva med det, det negativa är att jag inte har någon pluggmotivation alls. har gjort alla gamla tentor som ligger ute, har tragglat ord, har suttit massor med timmar på skolan och försökt få in mera men det är stopp.. jag tänker bara på annat. istället drog jag iväg med brudarna en sväng till strömpilen, köpte ett paket jäst och åkte hem och bakade bröd istället för att plugga. sååå skönt att göra nåt annat! det får gå som det går helt enkelt.

idag är en sån där dag som man bara tycker att livet är orättvist igen, killen hemifrån som dog i olyckan för närmare tre veckor sedan skulle fyllt 24 idag. 24! det är inte ens halvvägs till 50.. så himla tragiskt. många tankar har legat där idag (bland annat), jobbigt att se någons födelsedag på facebook och veta att om man skriver så kommer han inte läsa det.. usch!

annars så rullar livet på, andreas är på julbord med jobbet och lär inte komma hem förrän vid 10-11 ikväll. själv har jag tömt det lilla som var kvar i helgens vindunk i ett glas och sitter och smuttar på det och om 50 minuter är det hockey. det blir en toppenkväll i soffan med andra ord.. sen lite desperata husfruar och möjligtvis några gluttar på gamla tentor innan läggdags. håll tummarna imorgon, ett g är jag väl iallafall värd..

ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback