julstöket över..

..nästan iaf.. paketen är iaf utdelade på alla håll och vi är återigen hemma i umeå. var sjukt trött när jag kom hem igår, bilresan tog verkligen musten ur en men efter någon timma hemma och en timma på iksu så var jag på banan igen.. nu sitter jag och käkar frukost och ska strax iväg på jobbet.

stackars andreas har fortfarande feber, inne på 8e dagen nu så idag ska han till vårdcentralen och kolla så att det inte är något som är helt galet och så att lungorna inte tar stryk.. fick honom att ringa sjukvårdsupplysningen igår och det var väl det dom sa något om, lungorna alltså. själv blir jag halvnojjig över alla andra konstiga sjukdomar som finns. menmen, hoppas han är frisk snart!

julafton kom iaf med buller och bång, stressade som några idioter på morgonen eftersom vi inte packat mer än julklapparna dagen innan.. strax efter två på julafton när vi landat hemma hos svärmor och svärfar (efter jullunch hos andreas farbror) så inser jag att jag glömt klänningen hemma.. OCH att jag tagit ett par munnar vin. shit! men svärfar som var den enda i huset som inte lyckats få i sig något var så snäll och skjutsade hem mig för att hämta :) hade nog dött av svett på kvällen annars, hade nämligen en stickad tunika på mig. det blev hur som lite kalle ändå, massor med mat och himmelens massa julklappar delades ut. senare på kvällen spelade vi julklappsspelet och vi lyckades få med oss dom två prylar vi ville ha hem (tar åt mig all ära ;)..

på juldagen så satte vi oss i bilen efter en dunderfrukost och åkte hem till mamma och åke i resele, där väntade en julafton till.. det blev som vanligt, en massa god mat, mys och tomten kom även där :) efter allt stök och när kidsen stoppats i säng så spelade vi ett
spel jag fått av syster yster, sjukt svårt men riktigt roligt när man kommit igång i tanken. jag, mamma och andreas kammade hem segern ;)

på annandagen vaknade jag av att dagmar var på besök, tack och lov stannade han utomhus och lämnade bilar och byggnader runt om oss ifred.. lyckades somna om och blev väckt av pojkarna som skrek att det var frukost. hade lugnt kunnat sova ett par timmar till men upp och hoppa, vi hade mer att klara av. efter frukost och efter att ha packat ihop både oss och alla barn så bar det av mot graninge. hälsade på moffan en sväng och blev så glad när han spelade dragspel, ett riktigt gott tecken på välmående :) åkte vidare till pappa och hälsade på lena en sväng för "julklappsbyte".. som vanligt fast lite väl sent.

fick iaf många julklappar i år.. riktigt många!

*halsband
*tjocksockar
*julduk
*ugnsform från gerbera
*fina disktrasor "moster" och "lillasyster"
*lika fina tändsticksaskar
*spel
*diskmedelspump
*sportarmband
*förlängningssladd till hörlurarna

och pengar såklart :)

och från julklappsspelet fick jag med mig en "statyett", eller en ljusstake är nog bättre ord, som andreas kusin gjort och en bak- och dessertbok..

men nu blir det jobb.. hoppas alla haft en fin jul! :)

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Puzz å tack för senast

Elke dej

2011-12-28 @ 09:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback