gravt uttråkad..

efter att ha spenderat fyra hela dagar i skolan med allt vad det nu innebar, fått vakna upp till en massa konstiga röster på fredagmorgon vid åtta och få somna om till skiten för att sedan vakna av ett sms, ett samtal och en mamma som knackar på dörren så känner jag mig förvånansvärt pigg!

igår fick jag en hel del glada besked & trevliga överaskningar, jag var så lycklig!

*det första var såklart att mamma kom på besök en sväng
*matlådor från mamma (tack gode gud för matlådor & mamma)
*förebyggande mot urinvägsinfektion (av mamma - för pank för att kunna ta ut eget för tillfället)
*information om grabbarna i trapphuset att möjlighet till stadsnät finnes om hyresvärden godkänner det
*samtal från vän som meddelade något ytterst hemligt men jag blev överlycklig!! :D :D
*lunch med en vän .. dom åt, jag tittade på med en cola i handen
*en sväng till kläddax (som förövrigt hade en jävla massa fint!!)
*godkännande från hyresvärd att stadsnät är ok i min lägenhet!
*en våg av energi till att genomföra kontrollfrågor till en kurs i skolan
*en till våg av energi som gjorde att jag städade hela lägenheten (nästintill)
*ett sms från min syster där det erbjöds tacos
*middag hos syster
* "fredagsmys" hos syster

alltså dagen kunde nog inte ha blivit bättre.. inte igår iaf.

när jag kom upp efter en 17 minuters promenad till syster (i snöstorm) så höll hennes/mina underbara barn på att dammsuga och laga mat för att överraska både mig och mamma.. jag blev insläppt trots en massa hemska hot från felicia men hon insåg nog rätt snabbt att hon kunde använda mig till matlagningen också (hacka lök, mosa avokado & steka tacofärsen)..

barnen dukade på bordet och gjorde fint med ljus.. vardera glas hade fem sugrör (vilka var omöjliga att dricka ur) och varje tallrik försågs med ett tortilla-bröd. sötisarna!

när syster kom hem blev hon glatt överaskad eftersom hon först trodde att dom bara dammsugade (vilket också skulle varit kanon såklart!).. vi hjälptes åt med det sista (guacamolen, ostrivningen & ätandet)

efter middagen så städade vi undan och tog oss ett glas öl.. lite ostkrokar, lite chips och liiite godis.. fick mysa med felicia i soffan när det va ett läskigt barnprogram och sedan så bäddade jag ner mig själv i en annan soffa och fick låna "räven" och "råttan" av melvin.. framåt nio så begav jag mig av hemåt, proppmätt!

väl hemma så kunde jag inte gå och lägga mig så de blev inte förrän strax innan tolv jag släckte lampan för att inse ett par timmar senare att jag skulle kliva upp för att ta mig till jobbet, där jag nu sitter!

jag är uttråkad.. jag läser bloggar för brinnande livet och vet inte riktigt hur jag ska fördriva resten av dagen.. jag säger då bara det, nästa helg då jävlar! nästa helg ska jag ha riiiktigt roligt!

nu ska jag fortsätta med mitt.. med andra ord anthills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback