visst kan jag räkna!

som jag har skrivit tidigare så släppte min ekonomilärare mig på fri fot i företagsekonomi A, givetvis kan jag räkna men alla dessa jävla ord!

likviditetsbudget, resultatbudget, täckningsbidrag, nollpunktsvolym & nollpunktsomsättning!!! allt vimsar bara runt i skallen på mig.. det enda jag känner är helt klockrent det är skattetabellerna och det beror väl på att jag vanligtvis bor i dom också.. jag älskar att förutspå skattedeklarationen i förväg och jag har faktiskt börjat kolla på det redan nu ;)

menmen.. i övrigt så har jag varit helt jävla knäckt idag.. så himla trött. jag kan också påpeka att jag fortfarande (!!!) sitter i bh och trosor och det närmaste kläder jag kommit idag är att jag vikt tvätt och haft min morgonrock på mig.. jag är så himla slut!

läser en jättebra bok så jag håller mig vaken lite för länge på kvällarna ;)

annars då? hmm jo! när min hyresvärd va här och kollade när dom satte in min duschkabin så började han skämta om hyreshöjning.. vet inte om jag skrivit det överhuvudtaget men iaf så skämtade jag tillbaks att han absolut inte fick höja hyran nu när jag var fattig student (man måste ju ha svar på tal ;).. hur som haver så var det någon som försiktigt stoppade in ett brev i eftermiddags, dom vågade väl inte slamra som brevbäraren gör.. men där kom det, som en blixt från klar himmel! HYRESHÖJING från första januari 2010.. jag får vara glad att jag fått behålla min hyra i närmare fem år så det är väl dags för en ökning, det blir ju inte direkt billigare på marknaden =/

nu ska jag vika den sista tvätten, ta på mig morgonrocken och traska ner och hämta min tvättade kofta som jag la in igårkväll och sedan ska jag gotta ner mig med boken igen (jag har inte bestämt mig vilken men troligtvis blir det "när jag hör din röst" och inte boken inför nästkommande prov...)

natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback