åh vilken dag!

vaknade strax innan sju av att väckarklockan ringde, insåg att en kille som jag skulle möta på busstationen inför dagens grupparbete inte hade hört av sig om vilken tid vi skulle mötas.. skickade ett meddelande till honom och frågade när han skulle komma in till stan..

strax efter sju så ringer han och börjar prata på i vanlig ordning om när bussen går från långsele osv osv, lite svårt att förstå precis när man vaknat.. invandrar-svenska är absolut inte lätt alla gånger men jag lär mig mer och mer för varje dag :D

strax innan åtta så ringer pappa och säger att han står här nere med en muffinsform jag ville låna inför veckans göromål.. sprang ner för trappan för att hämta och givetvis så har abate (han som jag skulle möta) ringt på dom få minuter jag var utomhus.. SUCK! jaja.. ringde upp och fick info att han väntade på buss-stationen, slängde allt jag behövde i en påse och sprang ut för att möta honom..

klockan nio skulle vi infinna oss hos magda men jag och abate anlände redan kvart över åtta! haha... stackars magda som inte fick lugn och ro..

halv tio så började vi baka och då var hela gruppen samlad.. klockan tolv skulle 50 kakor vara färdiga att levereras till den första beställaren (pappa hade beställt till jobbet).. halv tolv så står 30 kakor helt klara och förpackade och vi har beräknat att hinna göra de sista 20 innan klockan tolv (WOOHOO!!).. pappa hämtade 30 kakor och åkte upp till jobbet så vi slapp stressa och vi bestämde att vi skulle leverera kakorna till hans jobb när vi var klara istället. vid ett ringer jag till honom och då säger han att det är två av hans kollegor som vill köpa mer, då kände man stressen komma krypandes! menmen vi hann och vi fick in dom första pengarna..

under dagen så kom en av magdas kompisar förbi och köpte 13 kakor och senare så kom hon igen och ville ha 12 tills imorgon.. så hmm redan där är vi uppe i 95 kakor!

totalt bakade vi iaf 135 kakor varav fem blev misslyckade och åts upp under dagen.. (dålig lunch!) och de övriga 130 har vi sålt och vi ligger plus oavsett hur vi gör =)

innan jag gick hem för dagen så serverade magda kaffe med likör.. värmde gott i magen efter hårt slit och mycke tankar - har lyssnat på polska sedan halv tio imorsse! man blir rätt mör i skallen av att inte förstå någonting.. stackars invandrare som måste komma till ett främmande land och kanske inte har någon som kan samma språk =/ i understand them now!


på torsdag ska vi iaf träffas igen och baka på nytt... om någon vill beställa så är det bara att höra av sig ;)

nytt mål är 250 kakor, tidigare 150 :D

nu ska jag ta och skriva ihop lite text och göra en kalkyl över våra kostnader och intäkter.. underbart roligt =)

tjing!


Kommentarer
Postat av: Shirin

Vad gjorde ni för kakor?

Blev så sötsugen när jag läste :)

2009-10-27 @ 16:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback