9-11 oktober..

dålig på att uppdatera.. (as usual)

alltså seriöst, jag känner mig som en dålig människa när jag övergett bloggen under en hel helg men jag vet att jag inte borde känna mig så.. eftersom jag lämnar bloggen så har jag med andra ord ett annat liv UTANFÖR denna (vilket känns suveränt att säga)..

såå.. vad har hänt egentligen?

i fredags så åkte jag med syster och hennes vän till kramfors för att gå en sväng på "stan" med dom (läs byn) och sedan ta mitt pick och pack och flytta detta till j's bil och åka till honom. jag blev kär i en hel del kläder på terra cotta och har insett att jag måste införskaffa mig en hel del nya kläder för att överleva vintern.. jag är klädlös!!

när vi kom hem till j så hade vi varit på systemet och på konsum för att inhandla sånt som skulle behövas under helgen.. till middag serverades det tacopaj och efter det bakade tina ett matbröd som blev förbannat gått men lite väl hårt.. vad jag istället kan inflika är att brödet är så jävla nyttigt att jag själv inte ens kan förstå det! är det någon som någon gång hört talas om fibrex? iaf inte jag.. inte j heller för den delen, knappt personalen på konsum! herregud innan vi hittade det och kunde vandra vidare för att hämta det resterande som behövdes för det nyttiga brödet (såsom grovt rågmjöl, rågkross och vetemjöl m fullkorn..)

på kvällen tittade vi på den blå lagunen, snacka om kult! vi satt uppe i j's dotters soffa eftersom vi hade filmen på vhs.. snacka om dåligt ljud! efter filmen så gick vi ner och provsmakade brödet.. mmmmm.

lördagen spenderade vi på ridhuset, i affären, ute på gården och själv så stod jag för matlagningen - baconlindad fläskfile med pressad potatis och örtsås.. mumma! har med mig en matlåda som jag ska trycka i mig imorgon ;) efter middagen så slängde jag ihop en sats med bröd igen och på kvällen tittade j på GI joe eller va fan den nu heter, själv blev jag så jävla less att jag frossade i nätshopar och lekte med tanken istället.. tanken på en ny garderob för cirka 4000 kronor i varje shop jag gick in i - ellos, hm, ginatricot.. de va säkert fler.

på söndagen klev vi upp och åt frukost.. efter det så packade jag ihop mig själv i några mjukisbyxor och ett linne och begav mig hem till pappsen i graninge. där vankades det däckbyte och middag... hann dessutom grundmåla och spackla mitt sideboard som jag fick för två år sedan så nu måste jag bara vänta tills jag får pengar så att jag kan köpa ny färg och måla det i den färgen det ska ha..

fan. vad mer? NADA! men jag har hunnit med en hel del ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback