jaha 17.33

sitter än en gång vid datorn för att slippa läsa inför morgondagens mastodontprov.. har läst igenom papperen en gång men tog sedan upp boken för att bläddra igenom sidorna för att kolla om det var något jag själv kunde tillägga, efter cirka fem minuters läsning så gav jag upp och satte på spisen istället. om tio minuter ska jag steka kycklingfilé, koka broccoli och röra om i småpotatisen som rullar runt i ugnen.. (pappa vägrade att rädda dom när han tog upp pärerna - norrländska jag vet - så dotran ryckte in och tog ALLA små potatisar.. dessa potatisar kan nog jämföras med en femtiöring eller möjligtvis en krona i storlek, dock runda såklart..)

har skrivit ihop en presentation om sollefteås nedgång för botniabanan tills imorgon, personligen tror jag att folk kommer att fly mot kramfors när den startar bara för att kunna jobba i ö-vik eller nåt sånt.. varför kunde inte sollefteå få ta del av denna höghastighetsräls mån tro? jaja tydligen så planerar man att bygga ett triangelspår (vad det nu innebär) i nyland för att sammankoppla stambanan med botnia- och ådalsbanan så att vi kanske får vara med i leken lite iaf.. men däremot så kommer vi inte att få åka i hög hastighet mot nyland, istället kommer vi få puttra på i bussarnas takt innan vi får byta tåg för att åka fort..
menmen innan detta händer så kan det mycket väl vara år 2018 eftersom det ska planeras upprustning av spår mellan nyland och långsele dessutom och just detta tillsammans med triangelspåret ingår i infrastrukturplanen 2010-2020 (FAR AWAY!!) - innan dess har sollefteå tappat all befolkning och alla företag har flyttat sig mot kramfors..

jaja.. shit happens, nog om det..

annars då? jag snyter blod, hostar och känner att jag har lite huvudvärk idag men jag är tipp topp ändå om man bortser från alla jävla papper som dräller med svårförståeliga ord och blablabla om service och konkurrens... SUCK!

imorgon strävar jag bara mot ett VG så ett MVG blir isf ett plus i kanten men givetvis håller jag tummarna..

nu börjar det lukta bränt, måste nog gå och kolla till potatisen..

Kommentarer
Postat av: Magda

Hoppas du piggar på dig och slipper bli sjukare! Och lycka till på provet! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback