lööördaaaag!

och idag fyllar tommy år :D grattis tommy!

om ungefär två timmar så är det tänkt att det bär iväg till kramfors och innan dess ska jag ha hunnit med en del om jag får bestämma själv... låg i sängen och gjorde en lista igår efter att ha insett att det fortfarande va mycke kvar att göra innan det ser ut som ett "normalt" hem här hemma..

*tvättstugan
*diska
*städa på toan
*dammsuga (igen)
*lägg tillbaks alla hårsnoddar där dom ska vara
*lägg tillbaks alla hårspännen där dom ska vara
*kolla inköp till presenten (inga namn nämns)
*för över pengar till rätt konto
*kolla alla plantor i lägenheten (vilka ska planteras om?!)
*gå upp på vinden med kartongerna
*ställ upp väskan på garderoben (det tar på krafterna!)

sen finns det en lista där det framgår mer jobbiga saker också... den listan kommer jag aldrig att hinna idag så de e ingen mening att jag skriver upp den här ens.

igårkväll va jag hos tessan och hälsade på.. vi åt, pratade med bebis-magen och surrade en massa.. riktigt trevligt! ibland funderar jag varför jag tycker att de e skönt att sitta hemma när de e lika mysigt att sitta hos någon annan =)

nu borde jag nog sätta igång.. ska hälla upp kaffet och sen bär det nog iväg ner till tvättstugan, många av mina punkter är väldigt lätta men om jag inte skriver in dom här kommer dom aldrig att bli av. precis som dom där med hårsnoddarna (dom är ÖVERALLT!!!)

tjing!

ps. igår strök jag mina sängkläder innan jag drog på dom på täcken och kuddar och bäddmadrasser.. det har varit fantastiskt att sova på ett "rakt" lakan inatt.. underbart! nu vill jag verkligen ha en mangel!!!




tjing igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback