en sång till min duva..

Isse Gnisse Knarresula

Tidigt varje morgon, tidigt varje morgon,

när jag sover sött, när jag sover sött!

Så väcks jag av en fågel, så väcks jag av en fågel,

så att jag ser rött, så att jag ser rött!

Denna stygga pippi, denna stygga pippi,

har jag gett ett namn, har jag gett ett namn!

Det är- Isse Gnisse Knarresula

aufgevecken på morgonkula,

örker, splitt, den lång den dummer bird!

Jag vaknar i den vackraste av drömmar, -drömmar,

drömmen om den som jag har kär, -kär.

Just när min älskling ska mig kyssa, -kyssa,

genast så är den lilla fågeln där!

Jag ska köpa holkar, jag ska köpa holkar,

där han bygger bo, där han bygger bo!

Holkar med gardiner, holkar med gardiner,

så att jag får ro, så att jag får ro!

Men i mina drömmar, men i mina drömmar,

så hör jag nog ändå, så hör jag nog ändå!

Denna- Isse Gnisse Knarresula

aufgevecken på morgonkula,

örker, splitt, den lång den dummer bird!



ovanstående är tydligen en barnvisa, jag kan själv inte melodin men ska få höra den på personalfesten ikväll eller om maria känner för att sjunga ut här på jobbet.. min plan i framtiden är att kunna sjunga denna för min duva varje morgon när den väcker mig (med andra ord så har jag ett nytt uppdrag)

tjing!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-05-08 @ 11:29:28
Postat av: Mumlan

Då kan ju du kontra med Katta voran... hahaha, vicken fest de kommer att bli =)

Ha´re så kul!

Kram

2009-05-08 @ 11:30:50
Postat av: Tessan

Haha snyggt!

Postat av: Linn

Hahahahahahaha att du inte stulit bilden och lagt upp den?

2009-05-11 @ 17:51:42
URL: http://kittenfromhell.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback