upptäckt..!!

när jag hade kommit hem från skidtävlingen tidigare idag, laddat upp bilderna på barnen och lagat mat (plus ätit den) så insåg jag helt plötsligt hur äcklig en spis är egentligen! fyy.. jaja fram med snabbrengöringsflaskan tänkte jag, pyttsan! jag har stått med kniv, disksvamp, disktrasor och snabbrengöring bra länge i eftermiddag och ikväll men nu jävlar är spisen ren, det enda som inte gick att få bort va de fastbrända i skarven mellan järnet och självaste plattan men de får fan i mig vara. jag är såå nöjd!

ikväll har jag också:

skurat kylskåpet
möblerat om i frysen
städat dom två nedersta skärphyllorna i skafferiet
städat vardagsrumsbordet
slängt in en tvättmaskin
vikt ihop tvätten som blivit torr (sedan ett par dagar tillbaks)
vattnat blommorna
ätit huur mycke morötter som helst
tagit en promenad på 50 minuter
läst en massa bloggar och förundrats över hur bra mitt liv är egentligen (jag är ju trots allt en bitterfitta)

nu ska jag ta å springa ner i tvättstugan och slänga in en ny tvätt och hänga upp den blöta.. nu är det bara två dagar kvar till stora dagen, då måste det se fint ut här hemma :D

natt natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback