födelsedagstal to me..

när jag fyllde år så fick jag ett tal på facebook från emmelie.. det är värt att publiceras så här kommer det ;)
jag är lite sen med facebook så därför kommer det typ 11 dagar för sent? hehe


tina nu gammal blivit,
tiden har nu ridit.
nu är de bara madde kvar,
kanske dags att du hittar en kar.(madde)
tina med sitt vackra leende ler,
och vi andra ja vi ser.
du lyser som solen går upp,
jag känner mej mer som en gammal tupp.
med ditt blänade leende du skiner så ljuv,
om man endå var en leende tjuv.
då kunde jag le likadántt,
för de är vackert de är sant.
undra vad som nu ska ske i ditt liv,
kanske du byter namn till siv?
eller börjar spela trumpet,
ja de är de ingen som vet.
för nu när åldern börja smyga på,
då börjar man själv tassa på tå.
för vad gör man när man nu upptäckt att man bara blir äldre,
åldern blir till de sämre?
jo de sägs ju så när åldersnojjan smyger på.
kanske man ska ska byta färg till blå?
eller kanske man börja ljuga om sin ålder,
vilka vålder.
man smyger in för att köpa snus,
men de är inte längre ett bus,
ne nu visar man sällan lägg.
fast man hellst vill spika upp de på vägg,
eller så börjar man göra falska,
så att man på skumm disko får plaska.
för de blir lätt så när tiden rinner på,
man vill att de ska vara som de va då.
när hullsta väntade utanför sin dörr
tänk va härlit de va förr.
men nu vill jag inte vara näggo nej,
tänk vad kul de kommer sej,
att vi alla är lika stor
vi kan reta dom som tror,
att dom ska in på pubben gå,
men utanför dom få stå.
för nu är åldern som bäst,
man dansar runt som en häst.
vi är trots allt fortfarande ung,
utan päng i min pung,
för den går åt till god mat och en skvätt vin,
den melodin tycker vi är fin.




(skidor i de här snöovädret, va fan har jag gett mig in på???)

Kommentarer
Postat av: Marie M

Hallo girl! Kul att du hittade till min blogg för då hittade jag din! Allt är bra här:) själv då?? Kramar (Najs tal by the way)

2009-03-28 @ 10:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback