loppis-dag

klev upp i tid imorsse, va på banken vid elva med min syster och barnen.. satt där någon timma. gick på ica en sväng och väntade sedan på magda och björn.. dom hämtade väl mig strax efter tolv och vi åkte mot näsåker för att kika in på loppisen där.. jag köpte inget men björn köpte en gasol-kyl till husvagnen för tjugo kronor och hans systerdotter köpte sig en vhs..

åkte turistvägen mot sollefteå igen och kikade in på en loppis efter vägen där dom bara hade skräp. ner till mamma och lämnade tank-kortet, en väska och lite paprikaplantor.. (theresé du måste komma och hämta en du också ;) hämtade upp min kofta och en matlåda också..

åkte in till stan och tog en snabblunch på statoil innan vi åkte ner på en av loppisarna i stan.. där köpte jag två muggar till j's husvagn, kaffemuggar som håller värmen, och en jättefin turkos/mintgrön skål (kan inte riktigt bestämma mig för vilken färg den är).. gick hem till mig för att uträtta en massa "behov" och sedan iväg på nästa loppis, där köpte systerdottern kritor så att hon kan måla på asfalten men inte mycke mer än så blev de.. (björn och magda fyndade lite grand på den första av dom inne i stan också)..

iväg till risön och började spela kort, blev bjuden på middag där också =) jättegott! pasta och baconröra.

kom hem för ett tag sedan, vi har spelat kort typ hela kvällen.. är alldeles mör i skallen efter att vi spelat tecken (jävla stress-spel där man ska hålla reda på så himla mycke!)..

nu ska jag nog krypa ner i sängen..

nattinuffsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback