home sweet home!

å äntligen hemma... jag har aldrig varit med om någon så hård och obekväm säng som uppe i solberg.. urk! imorsse ville jag nästan grina när jag skulle vända mig för att jag hade så förbannat ont i ryggen (jag börjar bli gammal)..

lördag - bilresa till solberg.. läste lite fel på kartan så de blev nån kilometer längre men men de gick ju bra tillslut iaf! vi började helgen med potatisgratäng och skinka plus lite vinglögg, öl och snaps..

söndag (närmare 25 grader kallt) - ut i backen, rosie lyckades dra med mig till en backe som inte skulle vara så fasligt brant... vi kom till störtloppsbacken (brantast i hela solberg!!!!!!).. jag beslutade mig för att gå upp igen så jag tog av mig skidorna och började traska.. huuuga va jobbigt. åkte inte så speciellt mycke egentligen, va mest trött och slut. åt middag och drack nån öl och tittade på tv med pappsen.. skulle spela bingolotto men ja.. i solberg finns ingen kiosk plus att det inte va nå lotto på just den här söndagen.. SUCK!

måndag (ca 15 grader) - startade dagen med en brakfrukost och drog därefter iväg till spåret med flickorna, 3 km längd... FY FAN! jag hostade som en dåre av luftbrist... vätskebrist.. you name it! jag va döslut... fy fan också. ner å drack lite kaffe å sen ut i backen med pappsen. åkte inte speciellt länge nu heller... två timmar kanske (?) hem å käkade middag lite senare.. igårkväll så laddade vi upp i restaurangen med en öl för att se modo slå timrå.. i helvete heller. FAN FAN FAN! avslutade kvällen med att tömma flaskorna pappa tagit med sig och spelade lite dot.

tisdag - upp o hoppa klockan är 8... ryggen har aldrig gjort så ont som imorsse... åt frukost och vid tio så drog jag och pappa till backen (vägrade följa med längdskidåkarna idag).. halvvägs upp med liften så kom snön, såna lappvantar får man leta efter. jag åkte två gånger å gick hem till stugan och städade istället. ögonen va frödda av all snö som hamnat i dom..

NU gott folk så är jag äntligen hemma! jag har varit internetlös i tre hela dagar... i en stuga i en liten by utan andra nöjen än skidor.. jag har slängt ner mig i soffan... packat upp väskorna och säger än en gång HOME SWEET HOME! ska sova som en gud inatt och lyxa till med schnitzel och kroketter till middag (måste äta upp allt onyttigt innan tisdag)..

nu ska jag hoppa i säng en sväng och med tanke på att jag numera kan roa mig online igen så lär det bli fler inlägg inom kort!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback