över?

all denna julmat, allt detta farande.. men givetvis är det underbart att få träffa nära och kära under ett par dagar!
på julafton så sa min bil god jul genom att vägra släppa in mig, varenda jävla dörr hade frysit igen.. efter många om och men så kom jag in genom den främre passagerardörren och fick klättra mig över all packning när jag fått in den.. åkte iväg för att tanka och därefter åkte jag till skomakaren för att hämta två par skor (varav ett par redan är trasiga igen.. måste banne mig gå tillbaks). hem till graninge bar det iväg efter det!
först va jag in till momma, moffan och moster och satt och surrade i någon timma, sen iväg till farmor för att säga god jul och fika "förmiddagsfika" (ett fenomen som är inbankat i släkten på pappas sida), efter det mötte jag upp lena på graningebyn för att hälsa god jul och byta paket :D hem till pappa för att byta om och göra sig klar inför kvällen, åkte därefter till stan för att hämta pappa som lämnat av min bil i ett varmgarage (för att fixa upp dörrarna), till konsum för att handla det som saknades och sedan iväg till långsele för julfirande.. kom väl hem runt tio, halv elva på kvällen men ett par paket =)

*en massagedyna
*en jättemysig filt
*ett par stickade tumvantar

väl hemma så öppnade jag paket från mina vänner =)

*ett smyckesträd
*ett änglaspel med katter
*ett armband
*en liten tomteprydnad
*värmeljushållare

sen blev det sängen.. sov som en stock till typ nio på juldagen, klev upp och åt frukost.. packade ihop allt och for iväg till momma, moffan och moster igen, hade förhoppningar om att få träffa min kusin men hon valde tydligen att sova bort både julafton och juldagen istället =( jaja.. hem till pappa igen för att hämta honom och därefter iväg till stan.. hämtade min bil och åkte och handlade det som saknades i resele och därefter iväg hem till mamma, åke, syster och barn.. hann svira om och göra mig klar innan tomten kom med paket =)

*pengar
*ett par fårskinnstofflor
*en dubbeltriss (utan vinst såklart)
*ett presentkort på lagerhaus
*tre små tomtar
*en liten ask som felicia gjort
*ett blockljus

mat, mat, mat, mat, mat, fika, fika, fika, fika, fika.. det kan man trycka in i ovanstående text typ mellan varje ord!

klockan tre natten mot idag så hände det en liten "olycka" och efter det fick man inte sova speciellt mycke.. jag är måttligt trött nu! klev upp strax efter tio och åt frukost, kikade lite på internet, åt lunch (ni ser.. bara mat!) och därefter åkte jag, syster och alla barn hemöver för att göra oss klar för nästa matkalas.. hem till pappa igen för att äta middag och se när modo förlorade mot timrå (helvetesjävlaskitfanskap!), efter middagen så blev det såklart fika.. IGEN!

nu fem kilo tyngre så känner jag att jag ska gå in på någon slags fasta eller kanske ha bullemi i ett par dagar.. jag är "smal" upptill och har en boll mitt på kroppen (rumpan och magen är i princip i samma höjd!!) nu får det vara nog, jag hoppas att all mat och allt fika är över!

dags att packa upp all packning, vika ihop tvätt.. slänga in tvätt i tvättmaskinen och göra mig klar för sängen..


hoppas ni haft en underbar jul, men ingen kan ha haft det lika bra som mig ;)

bilder kommer senare.. natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mia B

Skönt att höra att du också ätit.....Tänkte så att man inte är ensam om dessa juliga ätstörningar. ;)

Raaaap!!

Imorgon skärpning!

Ha´de´

/ Mia

Härligt med skollov iaf!

2009-12-26 @ 23:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback