helgen som gått..

i fredags eftermiddag så åkte jag och jörgen och hälsade på en vän till honom efter att han slutat jobba.. efter det så åkte vi till kramfors och tog oss en sallad till middag och drack lite vin (as usual).. tittade på sagan om ringen, härskarringen som gick på trean.. dom filmerna är ju så grymt bra.

igår klev vi upp lite tidigare än planerat och gjorde oss klar för att åka till bergsåker på v75 =) drog iväg till veda där jörgens bror hämtade upp oss, hämtade upp svärmor i härnösand och åkte vidare till sundsvall.. hann in en sväng på skopunkten och fyndade tre par skor för 598 kronor =) woohoo! jag har räddat hösten och förhoppningsvis en del av vintern..!


           


efter shoppingen så bar det av mot bergsåker där vi parkerade och promenerade in till travbanan.. det var första gången jag någonsin sett ett travlopp live och dessutom spelade aktivt på hästarna.. drog väl in mindre än jag spenderade men jag fick iaf in något på varje lopp så jag brände nog inte mer än 60-70 kronor totalt.. det va fan dyrare att köpa korv!

efter travet så åkte vi till max och åt middag och sedan bar det av hemåt.. svängde in i gustavsvik (vet inte riktigt vad det heter där vi va) och sa hej till marielle och patrick och alla andra som va på surströmmingsfest där. eftersom jag va nykter så kändes de bra att åka bara efter en stund.. drack lite vin och löste korsord på altanen under infravärmen när vi kom hem. såg lite på sagan om ringen (de två tornen) när vi la oss, jörgen hade spelat in den..

idag ska vi packa och och köra en massa grejer till härnösand och ö-vik.. lär nog inte komma hem förrän på kvällskvisten och då ska jag nog åka och hämta en cykel i nyland åt felicia =)

nä nu ska jag göra något vettigare.. kan inte slösa bort söndagen vid datorn heller!

hoppas ni haft en bra helg!

hejhej.


Kommentarer
Postat av: Ingemar

Hur har du råd att köpa skor när du lever på bidrag?:P

Kapitalist javisst.... :D

Postat av: Therése

Åh! Nya skor.. Lyckos ;) Egentligen borde jag göra en hemtenta (som ska vara inlämnad imorgon bitti) men jag har fått igång internet idag och det är första gången på snart TVÅ veckor som jag sitter framför datorn och har möjlighet att surfa så det är svårt att behålla koncentrationen.. Ska läsa igenom vad du gjort på senast och sedan återgå till pluggandet! Hoppas du får en trevlig helg :) Kraam!

2009-09-10 @ 19:20:57
URL: http://afts.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback