blind

igår satte jag ut annonsen på blocket... fick mitt nya vardagsrumsbord så för tillfället har jag två bord i ett (för litet) rum. det värsta med denna annons va att jag va trött och tankspridd när jag skrev den.. lite panikslagen för att jag skulle iväg å träna och att jag inte hade någon telefon att betala med just då... jag skriver in annonsen trycker och granskar den så att den ser "ok" ut och nu idag när jag går in och kollar på bekräftelsen så har jag skrivit vardagsrum och köksstolar, gott folk - ni är välkomna in och köpa mitt vardagsrum för 200 kronor!

fan fan fan fan fan! äh.. jag orkar och vill inte betala 10 kronor för att rätta till mitt eget fel. folk får skratta åt mig istället..

jaja.. de va blocket-incidenten, i övrigt så rullar det på. har målat första varvet i rummet nu förutom ovanför fönstret, har en del smaskiga bilder på syster som sitter på min garderob och skakar.. (jag vägrar kliva upp dit)
har flyttat min säng så inatt har jag legat som på spikar, min säng är nämligen inte stabil när man flyttar den minsta millimeter.. för varje liten "vändning" jag gör nu så gnekar sängen för att göra mig beredd på att ligga på golvet vilken sekund som helst.
imorsse va jag inte på humör när jag i slow motion vände mig för att grabba tag i väckarklockan för att döda den.. när jag i vanliga fall slänger mig över den för att den ska sluta vråla oljud och störa min sömn (vilken jag inatt fått från alla ångor av färgen)..

barnen va med igår (läs: min lägenhet är uppochnervänd), när syster och barnen åkt och jag satt i soffan för att komponera min annons så ser jag att mina nyinköpta guldfåglar numera ligger ner i blomkrukan och inte står som de gjorde ett par timmar innan...
efter många timmars "hipp hurra för här kommer bumbibjörnarna" så fick jag byta ut ljudet mot min cd istället.. synd bara att jag hellre lyssnar på barnens gnolande barnprogram en tråkig eftermiddag/kväll.. men ja, efter 20e gångens hipp hurra så kände jag mig kanska tondöv för just den låten och hade hellre lyssnat på fabbes "BATMAAAAN-gitarrkling"

de känns som att jag bara ordbajsar mina meningar för tillfället.. stavfel - grammatiska fel får gärna rapporteras till mig så att jag kan bättra mig till nästa gång.

nästa gång lovar jag att lägga in bilder på barnen, färg, syster på garderob, slokande fåglar och nytt vardagsrumsbord...

ps. när jag skruvat ihop mitt nyinköpta (billiga) ikea-bord så ser jag en stoooor skada på bordsskivan, slängde mig på luren för att ta upp en fajt med ikeas kundtjänst... tio minuter senare så hade jag fått info om att de skickar en ny bordsskiva... trevlig prick jag talade med måste jag säga, jag behövde inte ens yppa mina irritationer.

/T

Kommentarer
Postat av: Therése

200SEK för hela ditt vardagsrum? Jag skulle slå till utan att tveka! Då kan jag ha ditt vardagsrum som lägenhet :b I alla fall, det där med Ikeabordet.. Det hände mig också när jag flyttade in på Storgatan, men jag orkade inte ringa kundtjänst så nu sitter jag med en apful bordsskiva.. Dumt av mig inser jag nu när jag läser hur enkelt det är att få en ny!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback