för att sammanfatta...

minns inte ens när jag skrev sist och glömde kolla vad som stod... men förra veckan kommer här..

måndag: minns jag inte ens..

tisdag: jobb, jobb, jobb... köpte dom två sista julklapparna och for hem till pappsen i graninge.. drack glögg och rimmade hela kvällen

onsdag: upp å hoppa... lång dag! drog iväg till lena och bytte klappar, lyckades paja handbromsen på rosies bil (den frös fast), iväg till farmor och fikade och därefter hämtade jag momma och moffan å sen bar det av till mamma, åke, syster och barnen... tomten kom med många trevliga klappar =) å själv fick jag vara tomte också, höll på att smälta bort under masken och fick på köpet en tutte av en liten flicka.. urgulligt =) åt alldeles för mycke å gick sen och la mig med svälld mage...

torsdag: frukost hos mamma, iväg in till stan och lägenheten för att dumpa lite nya prylar.. jobbigt att bära =/ mötte upp emmi och fick en liten klapp =) styrde mot graninge igen.. med momma och moffan, hem till pappa och vinkade av momma och moffan, åt julbord (igen!).. drack lite öl och sen iväg till stan igen där det vankades juldagsfest. förfest hos mig och därefter svängde vi våra lurviga på hullsta... pizza på natten och däckade nog innan jag kommit till kudden.

fredag: hyffsat pigg så jag satte mig på vardagsrumsgolvet för att skruva ihop min skohylla som jag fick i julklapp... nästan färdig så ringer elin så jag hängde på henne å lillsnuppan ner på stan. köpte nya skor =) hihi... riktigt fynd, 40% off. hem å fikade.. gjorde mig iordning och for iväg till kramfors på reunion med flickorna (och niklas).. va väl där ett tag å sen for jag vidare till nästa stopp.. kom hem vid 2, halv 3 på natten...

lördag: upp vid 8, gjorde mig klar... (fy fan va trött man kan vara!), sprang ut lite väl sent och mötte upp lena och hoppade in i min bil och körde till nyland.. bytte bil och åkte med ingemar och shirin till sundsvall... mötte idolerna på vägen in i birstahuset (fjortis-skrik... eller inte... suck).. åt och handlade lite å åkte därefter hem. hann ge maxen en liten julklapp innan vi for till sundsvall också, han blev glad (tror jag iaf) =)
såg ut som ett bombnedslag hemma så jag städade och donade hela kvällen... fick lite inspiration på fredagen...

söndag: fortsatte städa.. åkte därefter och kollade på systers lägenhet med mamma, åke, syster och barnen.. hysteri kan jag nog kalla det.. ungarna va rätt så galna..! hem å kom iväg på middag hos grannen, tacos... äntligen är julmaten borta!!  YES! pappsen följde med upp och hjälpte mig att skruva upp skoskåpet på väggen och bytte också vardagsrumsbordsskivan (årets längsta ord).. pillade på lite till å sen hoppade jag i säng med en bok :)

PJU! jaja... de va de.

Julklappslistan

*skoskåp/hylla
*jättefint kort på mosters tre charmtroll
*mixer
*deg/smet-bunke m. tillhörande sked/gaffel
*örhängen, armband, halsband
*skohorn (äntligen!)
*vattenkokare
*armstödsbricka till soffan
*200 kronor
*tvättställning
*te, te-grej (sån man har lös-te'et i), winnerbäck-dvd
*hårfön/hårtork/hårblås
*jättefint ljus i en burk

jag har säkert glömt nåt..=/ fick många klappar, de e ju iaf en som varit snäll i år =)

helgen innan de här... då jag skulle ut å svänga mina lurviga med mads och gänget så lyckades jag somna strax efter tio... suck. jag är fan otrolig!

nu ska jag ta å planera inför nyårsfirandet... resan till solberg och alla inköp.

so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback