det var bättre förr..

för många år sedan.. när jag och manshataren (som för övrigt numera är tillsammans med en man och väntar en liten (!!!!!!)) jobbade med varandra hemmavid så hade vi stående vinkvällar. vi kallade det för fredagsvin. fredagsvin är något jag saknar, för på såna kvällar så bullade vi upp med varsin flaska vin (för vi drack ju rött respektive vitt, jag rött och hon vitt), en påse med less fat chips och väntade ivrigt på idol. vad gör jag en fredag som denna? jag ringer mamma, inser att hon har alla syrrans kids på besök.. att dom bullat upp med chips.. mamma och åke dricker säkert ett glas vin (eller åke dricker nog öl).. sen vankas det idol. platserna det här händer är i sollefteå med omnejd, stockholm verkar inte riktigt ha samma mentalitet som vi har där uppe. så vad gör jag då? jo.. jag dricker vin, äter inte chips utan hämtmat och tror mig vänta på idol (som inte är samma om man ser det själv).. yay!

man får se det positivt, mordondagen har bättre planer än ensamhet med en flaska vin.. planen då är tresamhet, en flaska gin och två flaskor vin och trevlig middag. det ser jag fram emot. men gud så jag saknar vårt fredagsvin, jag hoppas jag får uppleva det igen!
 
hoppas ni får en fin fredagskväll med vin, vänner och idol!

Kommentarer
Postat av: Manshatar'n

Alltså, den som fick en flarra fredagsvin... Eller åtminstone ett glas eller två? Jag var sjukt sugen igår ska jag säga! Hoppas också vi kan köra fredagsvin igen framöver :)

Svar: Var tänkt att jag skulle skicka ett sms till dig också men kände att det kunde vara allt för elakt en fredagskväll.. Förstår dig, jag tycker att man borde få vin typ varje dag! Klart vi kan köra fredagsvin, vi måste bara vänta ett par månader ;)
Tina

2014-11-15 @ 10:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback