boris - the wild cat..

tänkte att det var ett tag sedan jag berättade om boris bravader.. eller var det det? skit samma.
 
1. boris har gått på light-foder under en längre tid, utan resultat. därför tänkte jag nu återgå till "normalt" foder åt kissekatt. problemet var att jag kollade på boris så kallade godis (han tror att vanligt foder är godis bara för att han tycker att det smakar bättre än hans före detta (innan lightfodret)). godiset (fodret) hade tydligen ett bäst före-datum som passerade i december på de flesta av påsarna. kastade in dem i frysen och sa till mig själv att jag måste börja ge honom "godiset" till vardags för att bli av med det.
 
föreställ er en kisse som ätit äcklig, smaklös och trist mat i ungefär ett halvår (kan vara kortare) som får ett halvdagsintag av sitt favoritgodis istället för det där lightfodret. han blev ÖVERLYCKLIG! det tog honom ungefär 15 minuter att äta upp allt. cirka 30 minuter senare har jag en kissemurr som ser ut som en fotboll och springer omkring här hemma och vet inte riktigt var han ska ta vägen, kan ha varit magknip? stackarn.
 
det värsta är väl att han fortfarande inte lärt sig att han ska spara maten under hela dagen och att han numera ser ut som en fotboll två gånger om dagen.
 
mattes lösning = dela upp maten i "godisbollen" och i matskålen. det fördröjer iaf processen i cirka 1,5 timma.
 
2. igår hade jag myst ner mig i sängen (lagomt tidigt) och börjat läsa en bok (en skönlitterär, halleluja!). jag hann väl läsa ungefär tre sidor innan det låter som att vardagsrummet brakar ihop och kissen slutar springa runt som en jubelidiot (som han då gjort i ungefär en timma). det blir knäpptyst. jag väntar på att det ska låta nåt så att jag vet att kisse överlevt. inte ett ljud. med en djup suck så reser jag mig ur sängen och halvspringer ut (cirka två meter) i vardagsrummet för att mötas av .... sveriges mest beskedliga boris .... det var längesedan han var så söt.

hur som så hade han inte rivit hela vardagsrummet utan bara några bordsben som (tydligen) låg lite olägligt i ett hörn.
 
 
 
...nu får det vara nog med bravader för idag, nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback