finansiering!

jag har väl alltid varit lite av en snålis, eller iaf en äckligt ekonomisk jävel som vill få ut så mycket som möjligt av det jag köper.. exempelvis köper jag hellre 10 paket mjöl när det är kampanj än att köpa ett till ordinarie pris, vilken idiot som helst kan räkna ut att det oftast inte är så ekonomiskt som det känns.
 
men det är inte därför jag skriver idag.. utan nu ska jag förklara vad jag kommit fram till under mina cykelturer till och från jobbet.
 
min gamla pärla skrotades ju (eller rättare sagt står det mot väggen här utanför och väntar på kärlek) medan en ny stjärna entrade mitt liv. ni har ju sett den svarta faran på en bild tidigare. problemet med mitt nya vrålåk är väl att jag anser att den var aningens för dyr, om än med många finesser för att vara byggd av ett par pinnar i metall (typ). därför har jag försökt hitta på ett sätt att finansiera cykeln och kommit fram till följande:
 
cykeln kostade ganska många tusenlappar och om jag slår ut det på tur och retur-resor med buss till och från jobbet (och diverse andra bussresor) så kommer 194 dagar på cykel att täcka kostnaderna. hittills kan jag tillgodoräkna mig 17 dagar och därmed har jag 177 dagar kvar att cykla, måtte det gå snabbare!

Kommentarer
Postat av: Carolin Dahlberg

Hehe. Det är bra att försöka se möjligheter! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback