kattmamma..

jag börjar känna mig som en riktig (katt)mamma.. boris tappade för ett par dagar sedan sin första tand (och i förrgår en annan) och jag vet inte vad jag ska göra med dem? vad händer om man stoppar en katt-tand i ett vattenglas? blir det en mus då eller? haha!

dessutom börjar han bli stor, det är snart dags att ta bort hans mandom så nu önskar jag att han kunde få sig en liten flicka som han kan mysa med en gång så att de blir fler borisar i världen, för trots att han är bra jävlig så är han bra fin också! någon som har en katthona som känner för lite kattungar? boris kan stoltsera med att han har fina gener i form av 25% siames och 25% burma (50% okänd). men jag förstår om ingen nappar på mitt erbjudande, jag har själv haft två kattungar från dag ett en gång och big nono, dom är söta men bra jobbiga.

då kan vi övergå till mina biceps istället (ja ni läste rätt, BICEPS).. dom gör OOONT! vi har en övning nu som går ut på att vi ligger på golvet med en hantel i vardera hand, armarna rakt upp, och går ner med dem åt sidorna.. alltså så att armarna blir så långa som dom bara kan, som en omfamning utan famn. och AAAJ, jag tog 6 kilo i varje igår.. bytte till 2 kilo i varje men slutade att jag hade 5 ändå. ångrar mig lite bittert idag och ser fram emot att kötta ner dom där musklerna en gång för alla i eftermiddag. annars har jag lite träningsvärk i magen efter "fällkniven" och ont i framsida lår på grund av alla benböj. men det går över, snart.

ikväll efter träningen ska jag hämta lena på tågstationen, hon ska nämligen skola sig till riktig lärare här i umeå (på deltid) och planerar att spendera ett par dagar hos oss lite nu och då. trevligt trevligt! :) men nu först ska jag iväg på ledningsmöte, sen blir det lunch och efter det föreläsning.. helspäckat schema!

have a nice day mates!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Ang. gårdagens fråga: Ja ögonfransarna har man för att skydda skräp att komma in i ögat. Fransarna reagerar på minsta rörelse och stänger ögat. Helt naturligt tycker jag, eller hur?
Puzz

Svar: Det är bra att du kan allt om kroppens olika funktioner för där är jag helt värdelös :) Puss!
Tina

2013-01-23 @ 09:02:49
Postat av: carran

"vad händer om man stoppar en katt-tand i ett vattenglas? blir det en mus då eller?" har sitter jag och asgarvar i en datasal FULL med okanda manniskor. Du ar rolig :D

2013-01-23 @ 18:38:43
Postat av: Mumlan

Det är du väl inte. Du har ju full koll på din kropp, vad jag vet, eller hur?
Du är värdefull på alla sätt, så de så =)
Puzz

2013-01-24 @ 08:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback