välkommen tentavecka!

då var det tentavecka igen då och den välkomnas med öppna armar, not. jag är inte upplagd för plugg och absolut inte efter helgens tvådagars.
 
i torsdags smög jag mig hemåt graninge för att på fredagen anordna en liten överaskningsfest åt lena. torsdagskvällen spenderades med pappas nätverk och nya telefon för att reda ut varför internet inte fungerade och för att reda ut vad pappa kommer att behöva kunna i sin nya smartphone. det gick ju bra, mindre bra gick det i hockeyn.
 
på fredagen klev jag upp äckligt tidigt och åkte in till sollefteå, käkade frukost med felicia och skjutsade henne till skolan. hon ifrågasatte mitt körkort.. måste verkligen börja köra mer bil när jag är hemma! sedan bar det av hem till syster igen för att städa, diska och förbereda lite inför middagen. åkte och handlade lite (var livrädd för att jag skulle stöta på fel personer) och hann plugga i en timma iaf innan det skulle lagas mat.
till huvudrätt bjöds det på helstekt fläskfilé, västerbottensnurror (smördegsinbakad pressad potatis med västerbottenost och vitlök = mums!) och rödvinssås. förrätt blev det ingen men efterrätten blev såklart en tårta:
 
 
lena dök upp strax efter klockan sju, och vi överraskande gömde oss i vardagsrummets alla vrår. problemet var väl att få lena att gå in i vardagsrummet men jag kom på den briljanta idén om att visa henne husets nya matta. om lena inte börjat prata om kastrering hade det här gått relativt fort, men steget från katt-kastrering till heminredning är rätt stort. lennox (min brorson) jollrade rätt friskt ett tag och började kasta sin tutte, vi övervägde att ge upp men en kvart senare så trippar hon in i vardagsrummet och ..... SURPRISE!
 
hon blev riktigt överraskad och glad för både paket och uppvaktande, pju! :D
 
nu måste jag göra mig klar för skolan, blir en heldag.. ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback