konsten att marknadsföra

min vän frida har under veckan (eller under de senaste veckorna?) haft en marknadsföringskampanj för sin nya flerfärgsbläckpenna (lååångt ord som inte existerar).
 
 
jag måste dock säga att hon inte lyckats så himla bra eftersom ingen av oss hittills har köpt någon. hur som så har det låtit lite så här.
 
frida: har du sett min nya penna?
jag/eller någon annan som vi stött på: nej?
 
frida plockar fram pennan och börjar visa vilka färger den har genom att snurra på pennan..
 
jag: vad kostar den?
frida: 36 spänn
jag: fy vad dyrt!
frida: nej! den fyller verkligen sin funktion, nu kan jag markera allt jag är osäker på med rött, kolla här!  OCH! egentligen är det ju fyra pennor i en, det vill säga endast 9 kronor per penna!
 
ja ja frida. din penna är riktigt bra och under veckan har jag faktiskt avundats dig ibland men ikväll när jag öppnade skåpet i köket och letade efter en penna så.. damdarararara:
 
 
låt mig presentera min fyrfärgspenna som jag fått av nordnet någon dag på universitetet, helt gratis! den kommer verkligen att fylla sin funktion och för de 36 kronorna jag sparat ska jag köpa mig en extra öl på epp'n imorgon (eller en extra till kvällen, eller till middagen eller vad det nu är vi ska göra).
 
nu ska jag se ett avsnitt på greys och därefter är det dags att släppa ner ögonlocken, imorgon är det tenta och jag ska banne mig vara utvilad och redo!
 
natti natt!
 
 
ps. nu finns bilden i mitt tidigare inlägg!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

Wow vicken snygg tårta. Vem har gjort den?
Puzz och lycka till med tentan

Svar: jag och syster såklart :)
Tina

2013-02-22 @ 10:13:26
Postat av: Carolin Dahlberg

Hahaha.. fridas fantastiska penna ;) jag kan upplysa dig om att du fick den pennan under stadsvandringen på våra nollors inspark. Vid REX. :)

Svar: åh shit, var det så längesen?!
Tina

Postat av: Carolin Dahlberg

Jätteroligt inlägg förresten!

2013-02-23 @ 22:50:53
URL: http://aventyriaberdeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback