bakning och sen middag..

kom hem efter att ha varit på ica och shoppat dom sista ingridienserna till kvällens bakning och middag..

satte igång med två stycken degar eftersom jag är tidsoptimist, jag insåg att när jag väl börjat att kavla och dona den ena degen så va den andra redo.. ibland önskar man att man hade iaf sex armar och ett gigantiskt kök med stoora bänkytor!

när jag penslag, rullat, kavlat, fyllt och börjat stoppa in i ugnen så insåg jag att det va bullar och piroger överallt.. plus att klockan va strax innan åtta och att middagen fortfarande inte va klar.. tittade mot diskhon och insåg att jag måste diska innan jag kan ta mig för något annat (berget va ENORMT!!)

jaja.. efter lite fylld tortilla och en hel del diskning så står iaf dom här på bordet och svalnar.. MUMMA!



pizzabullar och skaldjurspiroger... hoppas att pirogerna är goda, de e bullarna iaf =)

nu börjar snart greys anatomy... ska plocka in diskberget i skåpen innan jag slår mig ner framför tv'n..

god natt gott folk!

/T

Kommentarer
Postat av: Shirin

Vi får flytta in från den 29 April, inte 26e, så du vet :P

Om jag ska vara lite egoistisk så tycker jag att du ska komma när vi flyttat in. Då är jag ledig och Max har troligtvis inte hunnit börja på dagis än, så då kan vi göra stan :D

Men vill du komma ner innan så får du självklart göra det :)



Ojoj, ytterligare 1 år närmare döden..hur ska det här sluta?! ;)

Visst är det svårt att veta vad ma ska önska sig...men pengar funkar ju alltid :)



Vad du är duktig som har bakat hela dan! Skulle behöva bli lite smittad av din husmoderlighet (eller vad man säger :P)



Kram

Postat av: Lena

Tjena du kan kolla in allt vårt slit på hemsidan..

redb/" rel="nofollow">http://mkv.itm.miun.se/projekt/2009redb/

Där kan du se vad vi åstadkommit denna vecka =D

2009-03-04 @ 22:12:07
Postat av: Therése

Oj! Vad duktig du är! De ser jättefina ut :)

2009-03-05 @ 08:04:41
URL: http://afts.wordpress.com
Postat av: Lena

här kommer en bättre länk =)

redb/" rel="nofollow">http://mkv.itm.miun.se/projekt/2009redb/



om du byter ut b:et i slutet till a eller c så kommer du in på de andra två tidningarna som skapas i veckan =) Kram kram

2009-03-05 @ 11:21:27
Postat av: Lena

redb" rel="nofollow">http://mkv.itm.miun.se/projekt/2009redb

hmm de funkar inte att skriva länken??

2009-03-05 @ 11:23:16
Postat av: Tommy

Nam nam.. Feed me :D

2009-03-06 @ 16:06:08
URL: http://www.cutthroat.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback