universitets-start!

sådärja, då var det måndag och två veckor här i umeå bara flög iväg. troligtvis som hela hösten kommer att göra! lämnade frida vid tågstationen strax efter tolv inatt för att åka hem och sova men icke, har nog aldrig haft såna problem att somna (iaf inte senaste månaderna). menmen upp tog jag mig ju idag iaf, troligtvis gårdagskvällens kaffe som spökar..
 
har letat fram ett block, studentblocket från vårterminen 2011 får det bli.. egentligen ett skitblock att skriva i men va fan, det är gratis (dessutom håller inte höstens studentblock måttet i mina ögon). penna och sudd ligger också framme, funderar faktiskt på att använda ett pennskrin idag. eller äh, jag skjuter på det tills imorgon. intressant va? ;p
 
men annars så ska jag (efter kursstarten 8-10), besöka läkarstationen runt ett och sedan antingen trippa runt på stan eller ta ett pass på iksu. tror att det blir det senare alternativet men det får carro avgöra. misstänker att det är fotboll ikväll också så då skulle man ju kunna gå till iksu då med, för jag tror inte jag är så sugen på fotboll.
 
men joo.. igår så bjöd frida oss på middag, hon fixade kock (carro) och allt.. verkligen superdupergott! kocken är grym på att göra fetaostfyllda köttfärsbiffar (precis som mammas åke) och har dessutom, sedan jag smakade dom sist, piffat upp receptet med lite heta ingredienser. mmmmums! till efterrätt bjöds det på glass. den måltiden satte punkt för årets sliskigheter (fast vi ska på 1-årskalas imorgon så misstänker att det blir nåt då med) och från och med nu ska vi bli sunda människor i familjen thornberg/lundström.
 
nä, nu är det nog dags att bege sig snart.. måste leta fram lite kläder (konstigt nog är det brist av det i min sprängfyllda garderob) och sedan ska jag prova mina nya skor. iaf här hemma.
 
 
 
(detta hamnade någonstans på sniskan så jag lägger väl ut det nu ändå då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback