mot mitt andra hem!

snart åker jag hemåt sollefteå och graninge, ska bli skönt att komma iväg från den stressande vardagen en sväng samtidigt som jag vet att den kommer att följa med mig. men hemma finns inga andra måsten på dagarna så jag hoppas att jag får något vettigt gjort.
 
idag är det begravning av min älskade morfar, jag har nog inte fattat det här än trots att det är över tre veckor sedan han gick bort. det är konstigt när en person som alltid funnits helt plötsligt inte finns längre. trösten får vara att jag tror att vi ses någon dag igen, för sån är jag, tror på att det inte bara blir svart när vi somnar in.
 
äh nu blev det djupa ord så här på morgonkvisten.
 
istället kan jag ju berätta att vi var på spinning igår igen, kändes när man satte sig på sadeln att det var något rumpan inte riktigt var van vid och något den gjort för inte allt för längesedan. men det var skönt, någonstans där i mitten av passet började svetten droppa (sånt där som lill-frida älskar och blir mer taggad av) och då blev det riktigt jobbigt. svett är inte riktigt min grej vilket rimmar rätt dåligt med att jag överhuvudtaget besöker en träningslokal. men (det sägs att) jag behöver det! när det var typ sju minuter kvar lyckades jag dessutom (såklart!) att tappa svetthandduken på golvet = ännu mera svettdroppar.. när hon äntligen bad oss kliva av cyklarna så rann svetten exakt överallt, underbart! (att kliva av och hämta handduken alltså). nä skämt och sido, jag tycker faktiskt att ett 40 minuters spinningpass toppat med intervallträning i trappan till tvättstugan är bra roligt. sista gången upp för trappan igår trodde jag att framsidan på mina lår skulle trilla av. 
 
nu har andreas snoozat tre gånger så nu är det dags att gå in och tända lampan.. hehehe :)
 
hoppas ni får en fin dag, själv ska jag packa ett extra paket med näsdukar och försöka tänka positivt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback