hockeykväll..

sitter och läser bloggar, tittar på hockey och tänker på vad jag egentligen borde göra.. andreas sitter och stirrar på det jag skriver dessutom (sånt där som jag inte alls tycker om).

blev fyra effektiva timmar på universitetet idag och en surrig lunch med föreläsaren och hans sidekick innan jag gick hem för att återgå till plugget. här hemma blev det sedan närmare fem timmar om man räknar bort tid för matlagning och hejhej på min älskade sambo när han kom hem (bokstavligen bara hejhej.. jag hinner inte mer)

men hockey var det, och bloggar. jag önskar att jag kunde vara sådär förbaskat rolig som jag anser att manshatarens blogg är. nu är ju den bloggen inte länkad någonstans utan bara de som vet om den vet om den och jag antar att det ska förbli så, ett-noll till mig! för det är typ det roligaste jag gjort på dom senaste dagarna, läst den bloggen.

annars då, jag börjar digga föreläsaren som alla har något emot.. misstänker att jag kan ha otur och få något slags agg mot honom när han rättar min tenta och ger mig fel. men om han ger mig ett bra resultat (och det kan han ju inte göra på namn eftersom universitetets tentor är kodade) så lovar jag att jag ska tycka om honom ett litet tag till. tills vi får tillbaks det där grupparbetet kanske. alltså seriöst, framtiden börjar kännas rätt oviss när jag tänker efter.

imorgon är det onsdag och sedan är det torsdag och det är på torsdag exakt allting händer.. mannen i mitt liv blir 30 och jag kan inte förstå hur jag ska kunna låta bli att ge honom paketet redan imorgon kväll. jag har tillräckliga problem att hålla mig ifrån det just nu. men på torsdag händer också tentan, vilket kommer att utvisa vad vi firar utöver hans födelsedag - mitt värdelösa resultat eller mitt enorma självförtroende efter en lyckad tenta!

spännande!

nu ska jag äta hallonsorbet och hitta på något vi kan laga till middag imorgon, till skillnad från manshataren så har jag inte fått hem jamie olivers kokbok. med andra ord är det torka på matfronten..

hoppas ni har en fin kväll och heja heja modo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback