dagen efter..

så här dagen efter så är det inte lika roligt med överraskningsfest, det är disk exakt överallt och tonvis med glasflaskor och burkar. men det var riktigt roligt, så glad att det blev av :)

födelsedagsbarnet är väl inte på topp idag och om 2,5 timma så kommer det lite folk för att fira så egentligen borde jag kanske inte sitta här och skriva utan laga mat för brinnande livet.

så vad har hänt i helgen då?

i fredags kom lena och vi hade fredagsmys, la oss sjukt tidigt och vaknade pigga och alerta igår (med nerverna utanpå kroppen). var på stan heeeela dagen, från halv tolv till fem.. fikade lite, shoppade lite och strosade runt. samtidigt så piffade andreas kompisar här hemma med banderollen som ni såg i mitt förra inlägg, lite ballonger, serpentiner och snacks. när jag fick klartecken från dem att allt var klart och att alla var på plats så var andreas inte svårövertalad till hemfärd.. satte oss i bilen och surrade på som bara den (nervositet). frågan var ju om han misstänkte nåt eller hur vi skulle göra för att få honom att kliva innanför dörren först osv... vi kom hem och jag skickade klartecken att vi var på ingång medan alla gömde sig här hemma. andreas klampade in och började prata om att hänga upp lenas nyinköpta tavla och vi dröjde oss kvar lääänge i hallen, sen såg han att det stod chips på vardagsrumsbordet varpå han utbrister "men vad har hänt här?!" ääuum.. äh jag vet inte? sen kikade han lite till i vardagsrummet och poff så såg han alla, hihihi! superkul och han blev jätteöverraskad!

musiken slogs igång och surret började.. den där pärsen av att inte få försäga sig är äntligen slut och vi kan ha en normal konversation här hemma igen.. nu börjar planeringen inför nästa helg istället.

åter till stan.. hittade äntligen den där perfekta tubsjalen i brandorange igår, för bara 99 spänn!! tack åhlens! sen köpte jag en superduperfin väska, precis vad jag behövde (not), en ny klänning och sen fyndade vi paneljulgardiner för 50 spänn! what a day. lena gick hem med typ halva stan.. önskar att jag också hade lite mer pengar så att man kunde bränna lite på en ny soffa, en ny vardagsrumsmatta, lite tavlor, prydnadskuddar och sånt kul! kanske dags att börja lägga ut lite annonser på blocket.

men nu är lena av-vinkad och och jag har surrat osammanhängande här i ungefär 10 minuter, dags att ta tag i dagens middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback