weirdo..

sicken trevlig helg det blev!
 
vi fick ju besök i fredags och till seeeen middag blev det västerbottenpaj och kräftor, lyxigt! fortsatte med lite film och fredagsmys innan ögonen föll igen.
 
hann med lite plugg innan mamma och åke vaknade på lördagen och sen bar det av på stan! flera timmar senare lagade åke en av sina supergoda grytor, vi hade lördagsmys i soffan och sen somnade jag med boken över skallen på natten..
 
igår bjöds vi på hotellfrukost, MUMS, innan dom styrde hemåt. därefter packade jag upp mig på universum och pluggade ett par timmar (ni minns väl att det är tenta imorgon) och det är dit jag är på väg nu snart också.. heldag!
 
har just gett boris sina örondroppar, han blir så fruktansvärt sur och ser ut som gremlins när han springer iväg.. men roligast av allt är att vi måste vara nära besläktade - han tröstäter varje gång han fått droppar! haha!
 
inatt har jag haft en rätt konstig dröm, eller egentligen var det väl nu på morgonkvisten.. jag har en klasskompis vid namn jocke (egentligen två). men jocke den mindre (den som är med dig carro i skottland) hade sin mamma på besök i vårt lilla kollektiv, japp inatt bodde jag återigen med några andra, och vi lagade middag. eftersom vi var (är) panka studenter så skramlade vi ihop dom fiskpinnar som fanns kvar i frysen och räknade ihop att vi skulle få fem stycken var (inkl mamman då). när middagen står dukad och vi säger varsegod så börjar jockes mamma att ta mat, och vet ni vad hon gör!??
 
hon tar nio fiskpinnar!! NIO!
 
det resulterar i att jag blir riktigt lack och att jag själv bara tar två så att mina roomies också ska få någon mat, minns inte riktigt fortsättningen på mat-incidenten men har ett vagt minne att hon inte fick någon potatis till. efter middagen så mötte jag upp pappa på en restaurang (jag måste ha varit hungrig inatt!!) och gnällde av mig lite. 
 
snipp snapp snut, så var drömmen slut!
 
man är rätt weird ibland.. men jag hoppas att jockes mamma inte är en sån som äter upp alla fiskpinnar för dom andra utan är rättvis precis som min mamma :)
 
nu är det nog dags att packa lunchlådan och bege sig mot skolan.. sju effektiva pluggtimmar kvar innan tentan!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolin Dahlberg

Vad fräckt att ta nio fiskpinnar :/ Inte OK!!

Svar: eller hur!!
Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback