man ska göra allt själv!

följande inlägg skrevs i fredags men eftersom jag inte lyckades publicera det då så får ni det nu..
 
alltså det är fredag, jag har varit duktig och slagit mitt rekord i jogging på iksu.. jag har lyckats ta mig till universitetet och lämnat tillbaks en kompis tenta, pratat med en vän på skype (vilket jag är sämst på att ta mig tid till) och varit på superduperhumör! ända fram till klockan tre då jag planerade att vi skulle gå på stan och göra allt klart för att sedan åka hem och piffa oss inför kvällen då vi skulle ut och käka och sedan se johan glans...
 
sambon kommer hem, säger hej, går till sitt xbox och börjar spela.. jag gnäller lite och blir inte sur men äh, en puss kanske (såklart man blir liiite grinig)..? vad hände med shoppingen? nämen den ska vi ju ta när vi åker ner på stan för att käka..  tiden går och efter han har spelat ett par matcher så börjar vi surra om vad vi ska äta och var, kommer inte fram till något vettigt alls.. byter om och börjar sminka mig efter att ha fått kommentaren, "gå och gör dig klar" (måste sett förjävlig ut).
 
åker ner på stan för vår lilla shopping, börjar få lite panik när vi inte riktigt hittar allt vi ska ha.. hjärnan går på högvarv - var ska vi hitta allt?! äh vi hinner inte.. börjar dividera om var vi ska äta igen.. tacobuffé, pizzabuffé, pasta, hamburgare, grillat kött??!! vi kommer inte överens, går mot pizza och tacobufféerna.. står mittemellan och kan inte bestämma oss. andreas bestämmer pizza, jag säger tacos. vi tar pizza (det var trots allt min ursprungsplan och vad jag var sugen på för tre dagar sen). 25 minuter senare går vi ut från ronyas (pizzabufféstället) och in på TC för att dricka oss ett glas starkt innan föreställningen ska börja. bestämmer att vi borde vara där 10 över, föresällningen börjar halv.
 
10 över packar vi ihop och går till idun (ligger bredvid tc) och börjar väl tycka att det inte riktigt stämmer.. där studsar det runt en massa kids på någon gigantisk hoppmatta och garderoben är såklart öppen. jag står och stirrar på tavlan som visar alla arrangemang men hittar inte glans, hänger in jackan ändå. andreas tycker att vi ska kolla var vi ska vara på biljetterna (då menar han var på idun) och utbrister; men vi ska ju inte ens vara här!??!
 
häpp! jag, sveriges kontrollfreak, brister! fanfanfanfan.. hur ska vi hinna till aula nordica, är det det som ligger där vid universitetet eller ligger det borta vid nolia? hur som så är det en braaaa bit att ta sig. hämtar ut jackorna ur garderoben och springer ut.. ta en buss, ta en taxi. taxin som står och väntar får just en kund. FAN! ser att andreas plockat upp telefonen och tänker såklart; bra, han ringer taxi! den tanken behöver jag inte behålla länge förrän jag inser att han ringer någon annan.. mamma&pappa? ööh.. vänta, vi har typ 15 minuter på oss att ta oss dit upp och du ringer mamma och pappa? japp! jag får ännu mer panik och han inser att han borde lägga på. ringer taxi istället "det är många som ringer just nu men du är placerad i kö".. jag stirrar mot bussen som just ska åka iväg och inser att det enda vi kan göra är att ta den och springa till aula nordica från sjukhuset (går inte förbi hållplatsen som är närmare).. hoppar in i bussen och åker upp, kommer ut och börjar springa.. AJ FAN - TRÄNINGSVÄRKEN!!!! springer ändå, trots krämpor. kommer fram till en sjukt lång kö men börjar känna liiite lugn, fem minuter kvar!
 
vi hann till johan glans, jag kunde pusta ut och skratta ihjäl mig lite grand.. hett tips: se honom!
 

(nu är det måndag.. det har hänt mycket i helgen men det tar jag sedan, nu måste jag till universitetet!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback