4 december

nu är det 20 dagar till jul, bara 20.. det var ju nyss september och kompisarna åkte iväg till alla världens hörn för att plugga och lämnade mig kvar här. nu kommer dom snart tillbaks, hur ska det gå? ;)
 
igår stod jag och diskade och började tänka tillbaks på julaftonsmorgnarna på ledinge (när jag var liten alltså).. jag var världens pain-in-the-ass-lillasyster tyckte min storasyster och jag fick aldrig vara med någonsin och leka, inte vara på hennes rum, använda hennes saker och blablabla you name it... men jag minns att just på julafton var hon en alldeles speciell storasyster, allt det där med att jag var jobbig var som bortblåst och hon tassade in till mig i mitt rum när det var "okej att kliva upp" för att kolla om tomten lämnat nåt under granen (ska inflika att vår andra storasyster också var med såklart ♥).. försiktigt smög vi ner för trappen, genom hallen, köket och kikade in i vardagsrummet där granen stod och hihihi, där låg det minsann några små klappar!
 
det var tider det.. nu är det inte vi som tassar till granen utan nu gör mosters små guldklimpar det.. undra om dom kan sova natten innan jul?
 
men nu borde jag nog tentaplugga istället för att sitta här och filosofera, ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: mumlan

Snyft... nu fick du mig att få en tår i ögat. Men ni är fortfarande "mina små guldklimpar" kommer alltid att vara =) puzz äschar dig

2012-12-05 @ 06:45:15
Postat av: Carolin Dahlberg

Det kommer att gå suveränt att få tillbaka oss, du får ett utökat antal iksu-vänner. Nu är det bara 12 dagar tills jag kommer :) Julafton är något riktigt speciellt. Kan du tänka dig att det snart är 2 år sedan du och jag satt i lägenheten på Mariehem efter jul och tentapluggade? Sjukt!

Svar: Ja det ska bli mysigt att få tillbaks er och underbart att du kommer så snart! :D HERREGUD, känns som igår! I år får jag tentaplugga själv, alternativt att du sitter och pluggar annat medan jag pluggar mitt..
Tina

Postat av: Carolin Dahlberg

Jag skulle verkligen behöva plugga under tiden jag är hemma, så det vore toppen om vi kunde plugga tillsammans :)

2012-12-06 @ 13:20:48
URL: http://aventyriaberdeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback