då var den här igen..

.. vardagen, välkommen!

började dagen med en timma på crosstrainern på iksu, underbart skönt när man kommer hem och vet att man har hela dagen framför sig. i skolbänken. om en halvtimma är det seminarium och efter det har vi väl tänkt sitta resten av dagen med torsdagens seminarieuppgift. mycket att stå i! imorgon har jag planerat jobb :)

sitter och svär över årets deklaration, tyckte väl att jag skulle kunna få igen mina skattepengar innan midsommar så pratade med skatteverket och dom skickade ut en blankett till mig med informationen om att "det enda som saknas är den förtryckta koden så du måste deklarera med e-legitimation", hell yes! pengarna vill jag åt eftersom arbete numera är ovisst.. blanketten kom, jag försökte logga in med e-legitimation för att deklarera (som jag egentligen inte behövde göra om jag ville ha pengarna i augusti) men möts av samma jävla felkod som tidigare.

numera måste jag deklarera (med blanketten!) och får inte pengarna förrän i augusti ändå.. blir så jävla less. och vart skickar jag blanketten då? den där adressen är heeeelt jävla omöjlig att få tag i, ska den till skattekontoret i umeå eller ska den till någon inläsningscentral? ja jag vet då inte för det står ingenstans i den information dom skickat till mig. argh!

jaja, ska ta tag i det där.. ikväll. men om någon vet (mamma?) så gör en liten kråka i kommentarsfältet så slipper jag lägga energi på det senare ;)

hopp hopp, här kan jag inte sitta längre.. kan ju inte gå till universitetet i underkläder. ha en fiin dag i vårsolen!

Kommentarer
Postat av: Mumlan

om du inte ska ändra något, så är det bara att skicka ett sms. det finns en kod på framsidan av blanketten

Puzz

2012-04-16 @ 09:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback