don't try this!

var otroligt pigg imorsse och klev upp strax efter sju, fixade frukost.. sprang ner i tvättstugan och började läsa en artikel som är en del av vår kurslitteratur i detta moment (synd att det är sjuuukt jobbigt att läsa den bara). allt flöt på bra tills jag gick ner i tvättstugan igen, det visar sig att andreas badrumsmatta (eller en del av mattan) inte riktigt tycker om vatten och har börjat luckra upp sig vilket har medfört att tvättmaskinen har stannat med en errorkod. SHIT! lyckas efter många om och men få ut mattan och min duk som finns i tvättmaskinen, ser ut som att jag tvättat en katt som lidit av skabb! med andra ord är det "hår" överallt.. slänger håret som jag får ut ur tvättmaskinen, slänger mattan och min duk (som för övrigt var trasig sedan innan men har blivit ännu trasigare under denna tvätt), startar maskinen igen och håller tummarna..
går ner i tvättstugan igen, efter en sisådär 30 minuter, och finner till min fasa att det har blivit error igen.. kör en snabbmatning för att försöka få till att maskinen ska mata ut vattnet som är däri men icke. fuckfuckfuck! efter tio minuters fasa i det där lilla rummet tar jag med mig tvättkorgen och vandrar mot lägenheten igen, lyfter luren och felanmäler tvättmaskinen.

nästa gång jag tvättar (badrumsmattor) ska jag minsann kontrollera varenda liten detalj så att den inte kan släppa i kanterna.. det är ett helvete!


nu ska jag kämpa mig igenom dom sista sidorna av artikeln och sedan övergå till att läsa svensk kurslitteratur (längtar efter svenska ord!) innan jag göttar ner mig i det sista kapitlet i vår huvudbok.. sen är det dags för föreläsning!

hepp hepp, kan bara bli bättre nu!

Kommentarer
Postat av: Therése

Åh, det där hände hos oss för några veckor sedan! Så sjukt irriterande.. Enligt den sista hantverkaren (det kom två) kan man inte tvätta mattor i maskin? Jag förstår dock inte vart det är tänkt att man ska tvätta dem? Kemtvätt eller? Värt..

2011-10-31 @ 12:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback