höken

från och med idag och tio veckor framåt så är det meningen att jag ska viga mitt liv åt det juridiska väsendet, hädanefter har jag äran att få mata in information om föreskrifter, förordningar, diverse rättsböcker och öppna sinnet för att tolka konstiga texter ur sveriges rikes lag. till en början kändes allt helt okej, men just nu känns det som att jag åkt på världens jetlag.. den där timman med mindre sömn har verkligen gjort sitt.

nu är det dags att ta andreas lilla pärla till besiktningen, funderar på att stoppa fötterna i high heels bara för att underlätta det för besiktningsmännen.. men nej, får plocka fram charmen istället ;P

annars då? jo.. böcker sökes, har ni någon av nedanstående titlar så tveka inte att höra av er..!


Andersson, Anderz, Örjan Edström och Lars Zanderin, Arbetsrätt. Stockholm: Liber, 2009(4 rev. uppl).

Eriksson, Asbjörn: Praktisk beskattningsrätt, Studentlitteratur AB, 2010 (17 uppl).


Hemström, Carl, Bolag föreningar stiftelser. En introduktionsbok. Uppsala: Norstedts juridik 007 (6 uppl).

Lehrberg, Bert, Praktisk juridisk metod. Upp­sala: I.B.A. (Institutet för Bank- och Affärsjuridik), 2006 (5 uppl)


Carlsson, Per och Mikael Persson, Processrättens grunder. Uppsala: Iustus Förlag 2004 (7 uppl).


Svensson, Carl-Anders, Den svenska mark­nadsföringslagstiftningen. Lund: Studentlitte­ratur 2008 (14 uppl).


Wennberg, Suzanne, Introduktion till straffrät­ten. Stockholm: Norstedts juridik 2008 (8 uppl.)




nu mot västerslätt och en miniutflykt till ö&b :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback