hemfärd & kräftfiske

jag är för tillfället värdelös på att uppdatera bloggen men älskling har ju semester så det är trevligt att umgås istället för att skriva här.. är ju numera inte ensam en sekund typ :)

i fredags tittade vi på en lägenhet på berghem och har nu bestämt oss för att ta den så nu får vi se när inflyttningen blir, förhoppningsvis nu den första september så att man slipper göra det mitt i pluggtider.. ska bli så skönt med spejs (space)! finns många fördelar med den nya lägenheten, den har TVÅ walk-in-closets (!!!!), ett riktigt kök, stor hall (plats för många skor), SKAFFERI, balkong, ligger ovan jord och jag kan se till skolan från ballen! :D nu efterlyser vi flytthjälp, flyttkartonger och en ny hyresgäst till vår lägenhet (det sistnämnda är troligtvis redan fixat).

i lördags tog vi vårt pick och pack och drog oss mot resele, där väntade gott sällskap och kräftfiske :) vi fick upp över 200 kräftor som vi delade på fyra "par".. blir kräftkalas till helgen :D

före..



efter..



på söndagen kokade vi alla kräftor och sedan åkte vi vidare mot graninge. tog ett stopp i långsele för att hälsa på en liten färsking, lilla emilia har nämligen blivit storasyster till en liten milo.. såå söt!!
efter det så åkte vi vidare hem till pappa, fixade en gourmetmiddag i form av köttbullar och makaroner och slappade sedan i soffan resten av kvällen..

igår då.. vi hoppade ur sängen vid nio och dagen förflöt rätt fort, min kära kissekatt fick agera fotomodell i någon timma och sedan testade vi bromsarna på min bil och fikade lite med skåningarna som kommit upp :) vid två så drog jag och andreas på oss regnstället och åkte ut till skogen för att hitta lite kantareller och det gjorde vi, kom väl hem med typ 30 stycken eller nåt sånt.. kanske blir en kantarellsås till dagens middag ;)

efter middagen drog vi oss vidare mot umeå igen och landade här vid halv tio igårkväll.. helt knäckt måste jag säga!

nu ska jag ta och göra nåt vettigt så att dagen inte spenderas i soffan :) tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback