shopoholic!?

det blev en minst sagt händelserik dag.. vaknade faktiskt i god tid imorsse och gjorde mig klar. klev ut i trapphuset halv och insåg att jag nästintill hade punktering på cykeln, försökte ringa till frida för att flirta till mig hennes andra cykel eller möjligtvis ett åk på pakethållaren.. givetvis svarade hon inte ;)

sprang in och hämtade cykelpumpen och pumpade utav bara den för att ens ta mig iväg någonstans.. cyklade som en vettvilling ner till skolan och inser strax innan campusområdet att det är riktigt platt på bakdäcker (jag som nyss fixat framdäcket!!)

parkerar cykeln, möter upp frida och går in till hörsalen.. där väntar fyra timmar av föreläsning utan föreläsningsanteckningar... UNDERBART! menmen vi tog oss igenom det också och jag tycker faktiskt att det var riktigt intressant :)

med tanke på att cykeln var död så var det ju bara att börja dra den när vi avslutat dagen... givetvis hade jag högklackat, en längre kofta och ett paket att hämta ut på axtorpet (berghem), dvs en jävla omväg! det tog mig en timma hem.. EN HEL TIMMA! jag kom hem skyblöt i svett, det är ju inte speciellt skönt att dra en överlastad cykel med punktering..

men hur som helst.. jag fick öppna paket! och titta vad jag hittade inuti ;)



numera shoppar jag som sagt inte kläder eller prylar, kurslitteratur för hela slanten!

men ikväll (och i eftermiddags) har jag varit duktig iaf..

*har läst sista kapitlet i vår nuvarande bok..
*tvättat
*skruvat upp gardinfästen
*hängt upp gardiner i köket

det räcker så.. dessutom har jag varit utan internet, ända fram tills nu.. höll på att gå i taket!

tack för att jag får låna ditt mobila frida, det underlättar enormt! imorgon får vi förhoppningsvis vårt egna internet, längtar som en tok!! :D

nu blir det artikel-läsning innan ögonen faller igen..

Kommentarer
Postat av: Frida

HAHAHA! hoppas du har lite bättre flyt med din nya cykel :P men tur att du har mig ändå trots att jag förmodligen aldrig kommer lära mig svara i telefon.. men å andra sidan när jag väl svarar blir det ju en riktigt bra överraskning, härligt med kurslitteratur beställde blosi igår :D

2010-09-17 @ 07:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback