rubriklös passar nog bäst..

var har jag varit?! vet faktiskt inte själv vad jag hållit på med den sista tiden men jag har då lagt bloggen helt åt sidan under en tid.. sista gången jag skrev var den 26 februari vilket är snart en månad sedan.. men roligt har jag haft =)

under den här tiden så har jag varit med och firat systers 30-årsdag :)

 



åkt lastbil i storstan ;)



träffat min kära vän lina för första gången på väääldigt länge!



bakat ostfrallor för första gången i mitt liv (samtidigt också ciabatta)



haft mia och gina på besök över en dag för att fixa klar vår affärsplan (till skolan)..



håll i er! ----------------> KOKAT LINGONSYLT för första gången (det är vuxenpoäng!!)



haft fredagsmys med syster..



shoppat för pengar jag inte äger.. =/



gjorde ett försök att fira min sista dag som 23-åring men lyckades decka istället..
(orkar inte lägga upp alla bilder - här är jag och emelie)



klippte av mig en hel del hår och hmm.. idag så saknar jag faktiskt mitt gamla =/



kanske var hårklippet en 23-årsångest men jag vet inte.. det löser sig, jag får väl lära mig att lägga tid på håret för att få det fint! någon som vet om något klister som torkar snabbt och håller lockarna på plats för under 300 kronor??!

efter det så har jag hunnit fylla år och ha kalas, fått min mamma att baka bullar för att min tid och mina pengar inte räckte till, fått mia att baka en tårtbotten (utan hot och bedjan).. bakat kolakakor själv och smetat ihop alla tårtorna..

på fredagen den 19 så hade jag och sofie filmkväll och såg någon svensk midsommarfilm som va helt okej.. härifrån finns inga bildbevis :P

på lördagen så var jag och pappa iväg på dop och när jag kom hem senare på kvällen så svirade jag om till partyoutfit, halsade en öl och sprang iväg till linda & sofie längst bort på storgatan för att galejja lite :D

hmm.. söndagen så tränade jag inför min slutpresentation, åt luddag med nattis, benny, sussie och tommy.. tog en promenad med tessan.. har tagit upp kontakten med en gammal "msn-vän" och suttit en hel del vid datorn med andra ord =/

i måndags hade jag slutpresentationen och när jag kom hem så började jag jobba lite med våra nya uppgifter i skolan.. hade heldag med skolan igår och efter det så skulle jag åka upp till resele..

kommer in på tankomatstationen (lilla shell) för att tanka, billigast och bäst där.. skruvar av tanklocket och lägger det på taket, går fram till kortläsaren och får inte in kortet.. ringer till mamma (blablabla) sätter mig i bilen och fortsätter prata, kommer jättemånga bilar så jag kör iväg! natalie ringer, jag svarar och avslutar samtalet med mamma.. åker upp på stora shell, kliver ur bilen och inser att jag glömt tanklocket på taket! PANIKTANKAR och PANIKTANKAR! slänger på luren med natalie, åker i ilfart (efter en bil som kör 40 framför mig) ner på stan.. spanar längs gatorna där jag kört efter mitt kära tanklock men icke! upp till lilla shell, svänger in men hittar inget.. åker tillbaks till stora shell samma väg som jag åkte förra gången - DET ÄR NÅN JÄVEL SOM HAR KNYCKT MITT TANKLOCK!! (med lås)...
ringer natalie, hon säger att hon ringer snart.. typiskt. knycka en krona av mig sådär ;) skickar ett sms till henne och ber henne besöka mekonomen.se för att se vad ett nytt tanklock med lås kostar.. natalie ringer upp, hennes internet vill inte fungera (inte datorn heller verkar det som), kommer hem till mamma.. hittar inte nyckeln, ringer och är förbannad för att dom inte lagt ut nyckeln..! BRA TINA, TITTA PÅ RÄTT STÄLLE KANSKE! vattnar blommor, frågar natalie om mekonomen igen.. ringer mekonomen själv..

ett tanklock kvar (med lås)..

jag: lägg undan det jag kommer, vad kostar det?
han: 175:-
jag: tack (men säger egentligen: 175 jävla spänn för en sån värdslig sak, är ni helt sjuka i huvudet?!)

åker till meknomen och köper de där jävla tanklocket.. lägger nycklarna i tryggt förvar och traskar sedan in på åhmans och käkar lite godis med syster.

och resten av kvällen förflöt väl hmm.. ja.. som den brukar. det enda nya var att min taklampa gick och att jag inte hittar stegen, med andra ord så blir det ingen skoluppgifter under kvällstid framöver (inte förrän jag hittat stegen iaf..)

nu ska jag göra mig klar för skolan, funderar på att hinna diska innan jag åker också men frågan är om disken är viktigare än att se golvet. det återstår att se.

ska försöka uppdatera liiiiite oftare nu iaf ;)

ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Therése

Lingonsylten Tina! Lingonsylten! Är så sjukt imponerad av dig att jag saknar ord..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback