händelserik tid..

ja någon gång ska väl vara den första att skriva sedan sist.. har hänt så otroligt mycket, både sorgligt och roligt!

minns faktiskt inte vad jag skrev sist men alla uppgifter och dom prov jag övat inför är iaf klara och det känns skönt att ha lagt en hel hög med saker på hyllan!

torsdagen den 11 februari tog jag mitt pick och pack på bussen upp mot umeå, väl där uppe mötte therése upp mig och vi sprang iväg på ica för att inhandla diverse gott inför kvällen och helgen! satt och surrade och såg paranormal activity på kvällen och therése gav mig hjärtsnörp i slutet av filmen då jag fick höra det värsta skrik ever från henne.. skakiga så blåste vi upp den gigantiska luftmadrassen för att lägga oss och sussa..

på fredagen stod shopping och partaj på "attgöra-listan" och vi laddade för fullt genom att fixa frukost när min telefon ringde.. det var nog ett av dom värsta ögonblicken i mitt liv när mamma berättade att min älskade momma gått bort under natten! HUUUR!!!??? efter ett skyfall med tårar så tog vi oss ändå ner på stan för att göra det bästa av dagen, momma hade verkligen sett fram emot och varit exhalterad för min umeå-tripp så herrejävlar va roligt jag skulle ha för hennes skull!

shoppade upp närmare tvåtusen kronor på kläder och därefter blev det systembolaget och hem.. på kvällen drack vi lite vin medan vi gjorde oss iordning inför galej och åkte därefter ner till ett gäng grabbar i haga för att spela lite spel och umgås innan kvällens utgång.. vi skålade för momma, blev lite väl fulla och gick ut på den tråkigaste krog ever (valvet här i stan är tusen gånger roligare).. mycket folk men fel musik - vi hade valt hiphop-klubben (FUCKFUCKFUCK).. med andra ord så blev det en tidig hemgång med fyllekäk från subway.

lördagen spenderade vi i halv tysthet medan vi såg på värdelösa program på tv och försökte bota vår baksmälla med mat vilket inte gick något vidare.. beställde hem en pizza efter någon timmes kortspel på eftermiddagen och fick en chock när denna skulle hämtas redan efter en kvar (det tar nämligen en kvart att gå dit och vi hade planer på att hinna handla innan...) väl hemma med halvljummen pizza så tryckte vi i oss den och började smutta på det vedervärdiga vinet..! efter någon timma drog vi igång sing star och försökte sjunga in oss i rätt riktning för kvällen men det gick väl sisådär.. med ungefär ett halvt glas vin kvar så sprang vi ned till bussen (lämnade vinet hemma) och drog ner på rex.. FYYY FAN VILKEN ROLIG KVÄLL och vilket roligt avslut! mer detaljer behöver jag inte gå in på här..

på söndagen tog jag bussen hem efter att ha hastat i mig en billys panpizza till frukost och landade hemma i sollefteå vid halv åtta.. pappa och rosie kom förbi en sväng med allahjärtansdag-presenter och jag vann 50 kronor på triss (WOOHOOO!!! KNÄCKEBRÖD!)..

och i måndags rasade allt.. alla känslor hann ikapp mig och den här veckan har mest varit en dimma, nu börjar allt kännas bättre och jag ska försöka jobba mig uppåt men jag tror allt blir bättre efter begravningen.. älskade momma!



alla glada stunder vi haft, alla upptåg, tissel och tassel
alla skratt och alla härliga minnen
vita lögner, bus och hemligheter
rodnande pratstunder, chockerande samtalsämnen, allt skvaller

tack för all tid vi fick med dig.. allt kärlek du gett och allt vist du hann säga innan du försvann, det ger mig styrka att fortsätta kämpa mot det jag vill! jag har dina skratt, råd och önskemål i bakhuvudet, för alltid!

älskade, älskade, älskade momma.. tids nog ses vi igen!

Kommentarer
Postat av: Therése

<3

Postat av: Natalie

Ni ses igen lovar dig de... Puss på dig go jäntan min.. <3

2010-02-21 @ 16:51:16
Postat av: Linda Lundin

Beklagar verkligen. Många kramar till dig

2010-02-22 @ 19:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback